اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تصمیم «اوباما» برای بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا طی یک ماه آینده

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به احیای روابط دیپلماتیک بین این کشور و کوبا اعلام کرد که تصمیم دارد تا پیش از آغاز اجلاس سران کشورهای آمریکایی، سفارت آمریکا در کوبا را بازگشایی کند.

تصمیم «اوباما» برای بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا طی یک ماه آینده

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی در روز گذشته در کاخ سفید اعلام کرد که امیدوار است تا پیش از آغاز اجلاس سران کشورهای آمریکایی در 10 و 11 آوریل در پاناما بتواند سفارت آمریکا در کوبا را مجددا بازگشایی کند.

«اوباما» در پاسخ به سؤال خبرنگار آژانس خبری «رویترز» اعلام کرد: ما امیدواریم که بتوانیم این نهاد دیپلماتیکی را در کوبا تا زمان ذکرشده بازگشایی نماییم.

وی ضمن اشاره به این مطلب که آمریکا به هیچ عنوان قصد برطرف کردن تمامی مشکلات بین دو کشور را به طور سریع و فوری ندارد، بیان کرد: برای احیای کامل روابط اقدامات بسیاری باید انجام شود که این مسئله زمان زیادی را نیز مصرف می‌کند.
«رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا و «باراک اوباما» همتای آمریکایی وی، در 17 دسامبر سال گذشته میلادی (26 آذر 93) اعلام کردند که تصمیم دارند روابط دیپلماتیک خود را که طی بیش از 5 دهه متوقف شده بود از سر بگیرند و روندی را به سوی عادی سازی روابط دوجانبه آغاز کنند.

«رائول کاسترو» طی یک سخنرانی که از رادیو و تلوزیون کوبا پخش شد، تصریح کرد: توافق کرده‌ایم که روابط دیپلماتیک را از سر بگیریم، با وجود اینکه چنین چیزی به معنای حل شدن معضل اصلی که تحریم اقتصادی، تجاری و مالی می‌باشد نیست.

از میان تدابیری که برای آغاز این روابط در نظر گرفته و توافق شد، آزادی 3 زندانی قهرمان کوبایی به نام‌های «خراردو هرناندز»، «رامون لابانینیو» و «آنتونیو گررو» بود که به جرم مبارزه با اقدامات ضد کوبایی در ایالت «میامی» آمریکا حبس شده بوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول