اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هیأت وکلای آرژانتینی:

اظهارات قاضی پرونده صندوق کرکس مصونیت آرژانتین را نقض می‌کند

هیأت وکلای آرژانتینی در رابطه با پرونده صندوق کرکس ضمن اشاره به اخاذی‌های مسئولان این صندوق از آرژانتین اعلام کردند اقدامات و بی‌حرمتی‌های قاضی پرونده مذکور موجب نقض مصونیت این کشور آمریکای جنوبی می‌شود.

اظهارات قاضی پرونده صندوق کرکس مصونیت آرژانتین را نقض می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، هیئت وکلای آرژانتینی در رابطه با پرونده صندوق کرکس روز گذشته به نمایندگی از دولت این کشور اعلام کردند که بی‌حرمتی‌های انجام شده از سوی «توماس گریسا» قاضی این پرونده علیه آرژانتین باعث نقص مصونیت این کشور آمریکای جنوبی شده است.

این هیئت همچنین ضمن اشاره به اقدامات مسئولین صندوق کرکس علیه دولت آرژانتین تأکید کردند که فعالیت‌های مذکور همگی با هدف اخاذی از آرژانتین انجام می‌شود.

از این رو این هیئت با تنطیم متنی در رابطه با فعالیت‌های «گریسا» بیان کردند که همگی اقدامات این فرد را رد کرده و مخالف آن هستند؛ چرا که به گفته وکلای آرژانتینی اقدامات وی برخلاف قوانین موجود در ایالات متحده آمریکا نیز می‌باشد.

هیئت وکلا طی متن ذکر شده مسیر دادگاه‌های آمریکا به سمت نقض و رد صحبت‌ها و استدلال‌های آرژانتین در خصوص این پرونده را رد کرده و اعلام کردند که مسیر و هدف شاکیان (دولت آرژانتین) در دادگاه این پرونده تنها ارائه گزارشاتی است تا قاضی به کمک آن بتواند درخواست انجام شده و ارزش آن را با مدارک بدون شواهد دیگر برای نقض حاکمیت آرژانتین تمیز دهد؛ مدارکی که قصد تخریب حاکمیت این کشور را داشته و نمی‌گذارد تا دادگاه حکمی مبنی بر اصول دموکراتیک صادر کند.

از سویی دیگر دولت آرژانتین همچنین سخنان ضدونقیض مسئولان صندوق کرکس را در رابطه با این پرونده و بدهی این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

وکلای آرژانتینی در پایان این متن خاطرنشان کردند که حکم توهین‌آمیز «گریسا» در مقابل آرژانتین انجام نشدنی است، زیرا براساس قانون مصونیت حاکمیت آمریکا نیز صدور حکم علیه حاکمیت یک کشور خارجی غیر قانونی و غیر ممکن می‌باشد.

آرژانتین تاکنون 162 میلیون دلار به دو حساب طلبکاران خود واریز کرده است، یک حساب برای طلبکارانی که قانون پرداخت سال 2005 را پذیرفته و یک حساب برای کسانی که آن را نپذیرفته‌اند.

«کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین در این رابطه اعلام کرده است: ما براساس قوانین پرداخت بدهی‌های دولتی، بدهی خود را پرداخت کرده‌ایم چه آن‌هایی که قانون 2005 را پذیرفتند چه مواردی که از پذیرش آن سرباز زدند.

وی همچنین در شصت‌ونهمین مجمع سازمان ملل نیز این صندوق را نوعی عامل بی‌ثبات کننده در اقتصاد نامیده و تأکید کرد که اقدامات این صندوق باعث فقر، گرسنگی و بدبختی در جهان می‌شود.
صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول