اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر اقتصاد آرژانتین:

قاضی و میانجی‌ پرونده صندوق کرکس جانبدارانه عمل می‌کنند

وزیر اقتصاد آرژانتین قاضی و میانجی‌ پرونده صندوق کرکس را متهم به جانبداری در دعوی قضایی با آرژانتین کرد و آنها را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

قاضی و میانجی‌ پرونده صندوق کرکس جانبدارانه عمل می‌کنند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین روز گذشته طی سخنانی در رادیو و تلوزیون، «توماس گریسا» قاضی آمریکایی پرونده صندوق کرکس و «دانیل پولاک» میانجی‌گر این پرونده را متهم به جانبداری در دعوی قضایی علیه این کشور کرد.

«کیسیوف» فراخوان نشستی که توسط «پولاک» به نفع صندوق سرمایه گذاری «ان‌ام‌ال کاپیتالز» اعلام شده را رد کرد؛ این شرکت متعلق به «پاول سینگر» میلیاردر و اولین شاکی پرونده بدهی دولت آرژانتین می‌باشد.

وزیر اقتصاد این کشور آمریکای جنوبی اذعان داشت که «گریسا» باید تمامی طلبکاران آرژانتین را که صاحب اوراق قرضه می‌باشند گرد هم آورد تا بدین ترتیب راه‌حل صد درصد موثری بیابد، اقدامی که تاکنون انجام نداده و همچنین نباید برای «سینگر» که در راس یکی از صندوق‌های کرکس قرار دارد مزیت ویژه‌ای قائل شود.

وی گفت: به جای تلاش برای یافتن راه‌حلی جمعی، مشغول شانتاژ رسانه‌ای هستند و این طور نشان می‌دهند که آرژانتین مذاکره نمی‌کند.

«کیسیوف» همچنین «پولاک» را شدیدا مورد انتقاد قرار داد و گفت که از صندوق کرکس طرفداری می‌کند.

«ان‌ام‌ال کاپیتالز» به همراه چند گروه اندک از سرمایه‌داران که در سال 2008 پذیرفتند در ازای بدهی خود حدود 50 میلیون دلار از آرژانتین دریافت کنند، در حال حاضر تقریبا 1600 میلیون دلار از دولت این کشور طلب کرده‌اند.

این گروه کوچک از صاحبان اوراق قرضه 7 درصد از کل صاحبان این اوراق را تشکیل می‌دهند، در حالی که 93 درصد از باقی طلبکاران معاوضه بدهی خود را در 2005 و 2010 پذیرفتند.

«امانوئل آلوارز» دبیر سیاست اقتصادی و برنامه‌‌ریزی توسعه این کشور آمریکای جنوبی نیز طی سخنانی به مطبوعات گفت که «پولاک» و قاضی «گریسا» به منافع «پاول سینگر» پاسخ می‌گویند که صندوق سرمایه‌گذاری وی، اصلی‌ترین مدعی علیه آرژانتین می‌باشد.

«آلوارز» تصریح کرد که آرژانتین تمایل دارد با همه طلبکاران خود مذاکره کند و هر تصمیمی که اتخاذ شود به صورت علنی اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول