اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیر آموزش معاونت قرآن ارشاد خبر داد

مشارکت مؤسسات قرآنی سازمان تبلیغات در آزمون‌های ارشاد

مدیرکل دفتر آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد از امکان مشارکت مؤسسات مجوزگرفته از سازمان تبلیغات اسلامی در سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن خبر داد و گفت: هدف از این اقدام ایجاد تعامل حداکثری برای بهبود برنامه‌های قرآنی است.

مشارکت مؤسسات قرآنی سازمان تبلیغات در آزمون‌های ارشاد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام «علی پروانه» مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت ارشاد در نخستین همایش تجلیل از برگزیدگان آزمون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه قرآن بهترین فتح‌کننده قله‌های عزت است، اظهار داشت: قرآن کریم همانند خورشید و ماه زندگی انسان‌ها را روشن می‌کند.

دلیل عظمت رمضان از دیدگاه آیت‌الله جوادی‌آملی

وی با اشاره به اهمیت قرآن کریم، خاطرنشان کرد: آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن مطرح کردند که برخی فکر می‌کنند عظمت رمضان به خاطر روزه است اما این طور نیست بلکه عظمت رمضان به خاطر نزول آن کریم یعنی همان معجزه پیامبر (ص) است به همین جهت باید قدردان این ماه پرعظمت بود.

پروانه افزود: فخر رازی زندگی پیامبر(ص) را با زندگی سایر پیامبران الهی مقایسه کرده و می‌گوید هیچ پیامبری همچون حضرت محمد (ص) نیست چرا که ایشان در طول 23 سال پیامبری جمع کثیری از مردم جزیرة العرب را به دین مبین اسلام علاقمند کردند که یکی از مهم‌ترین عوامل این موفقیت نیز کتاب آسمانی قرآن بود.

برگزاری آزمون قرآن و عترت ارشاد با مشارکت 1100 مؤسسه

وی در ادامه با اشاره به گزارشی از روند برگزاری دوازدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت وزارت ارشاد، گفت: این دوره از آزمون‌ها 4 مهرماه با حضور 63 هزار نفر از شرکت‌کنندگان در 17 رشته برگزار شد.

پروانه با بیان اینکه در این دوره یک هزار و 100 مؤسسه مشارکت داشتند، افزود: 80 درصد از شرکت‌ کنندگان را بانوان و 16 درصد را آقایان تشکل دادند که از این تعداد 14 درصد نوجوانان 86 درصد جوانان و بزرگ‌سالان بودند که حضور اقشار مختلف جامعه در این آزمون‌ها به دلیل مشارکت حداکثری مؤسسات قرآنی است.

رئیس آموزش معاونت و عترت ارشاد با اشاره به اینکه استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و یزد بیشترین شرکت‌کننده را در دوازدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد داشتند، خاطرنشان کرد: از مجموع پذیرفته‌شدگان در این آزمون 220 نفر به قید قرعه انتخاب شدند که 160 نفر آنها در آزمون کتبی و 60 نفر نیز در آزمون شفاهی شرکت کرده بودند که امروز از 24 نفر از آنها تجلیل می‌کنیم.

افزوده شدن رشته جدید ویژه دانشجویان

وی در ادامه به برگزاری سیزدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد اشاره کرد و گفت: تمامی مراحل این دوره از آزمون‌ها به صورت اینترنتی برگزار می‌شود که ثبت‌نام در این دوره از اول تا پایان اسفند ماه صورت می‌گیرد و رقابت‌ها 11 اردیبهشت ماه به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام پروانه با اشاره به افزودن شدن رشته جدید برای دانشجویان موسسه علمی کاربردی، اظهار داشت: بخش ویژه آزمون سراسری قرآن و عترت برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در رشته‌های حفظ و مفاهیم سوره‌های مبارکه جمعه و منافقون در نظر گرفته شده است که امیدواریم با ایجاد این رشته بتوانیم شاهد حضور حداکثری دانشجویان در این آزمون‌ها باشیم.

امکان ثبت‌نام مؤسسات قرآنی سازمان تبلیغات در آزمون‌های ارشاد فراهم شد

وی افزود: در دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد تنها مؤسساتی که از وزارت ارشاد مجوز گرفته بودند شرکت کردند اما در سیزدهمین دوره این آزمون‌ها مؤسسات مجوزگرفته از سازمان تبلیغات نیز می توانند اقدام به نام‌نویسی کنند چرا که هدف ما ایجاد مشارکت حداکثری برای بهبود برنامه‌های قرآنی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول