اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«لولا داسیلوا» خواستار حمایت مردم برزیل از «پتروبراس» شد

رئیس‌جمهور سابق و رهبر ارشد حزب حاکم برزیل از مردم کشور خود خواست از شرکت نفتی «پتروبراس» در مقابل کاهش اعتبار به علت رسوایی مالی برخی از مدیران آن حمایت کنند.

«لولا داسیلوا» خواستار حمایت مردم برزیل از «پتروبراس» شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری برزیل، «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور سابق برزیل پس از آگاهی نسبت به اینکه مؤسسه اعتبارسنجی «مودی» درجه اعتبار «پتروبراس» شرکت نفت دولتی این کشور را کاهش داده، از هم‌وطنان خود خواست از این شرکت که به اتهام رسوایی مالی تحت بررسی قرار دارد حمایت کنند.

«دا سیلوا» ضمن تاکید بر لزوم اعمال مجازات لازم برای فاسدان که بسیاری از آنان مدیران «پتروبراس» هستند خاطرنشان کرد: «پتروبراس» نمی‌تواند به علت بی‌نظمی 50 نفر آسیب جدی ببیند.

وی که رهبر ارشد حزب کارگران (حزب حاکم برزیل) نیز می‌باشد اذعان داشت که حزب مخالف سعی می‌کند دولت را مجرم نشان دهد تا بدین ترتیب دستاوردهای اجتماعی حاصل شده طی سال‌های اخیر را بی اهمیت جلوه داده و تشکل سیاسی حزب حاکم را که از سال 2003 بر سر کار است کم اعتبار کند.

رئیس‌جمهور سابق برزیل در ادامه افزود: دفاع از «پتروبراس» دفاع از برزیل، کارگران، دموکراسی و دفاع از ادامه روند انقلاب اجتماعی می‌باشد که طی سال‌های اخیر در برزیل رخ داده است.

«سیلوا» همچنین تصریح کرد: برزیلی‌ها باید به «پتروبراس» افتخار کنند زیرا به یکی از بهترین نهادهای آمریکای لاتین و جهان تبدیل شد و نباید سر خود را به خاطر اشتباهات یک گروه 50 نفره پایین بیندازند در حالی که تعداد کارکنان آن 86 هزار نفر است.

طبق گفته مقامات این کشور آمریکای جنوبی، طرح فساد در شرکت «پتروبراس» شامل پولشویی و صدور فاکتورهای مازاد در  قراردادهای نفتی به ارزش 10 هزار میلیون رئال (واحد پول برزیل معادل 3 هزار و 850 میلیون دلار) می‌باشد.

شرکت اعتبارسنجی «مودی» روز سه‌شنبه اعلام کرد که سطح اعتبار این شرکت برزیلی 2 درجه کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول