اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نخبگان برزیل: توطئه‌ای علیه دولت فدرال وجود دارد

نخبگان سیاسی برزیل از وجود توطئه‌ای علیه دولت فدرال این کشور برای پایمال کردن حاکمیت قانون خبر دادند.

نخبگان برزیل: توطئه‌ای علیه دولت فدرال وجود دارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، نخبگان سیاسی برزیل امروز ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که توطئه‌ای برای خراب کردن وجهه دولت فدرال، محدود کردن اختیارات آن و پایمال کردن حاکمیت قانون در این کشور وجود دارد.

این سند که «آنچه هم اکنون در خطر است» نام دارد و توسط شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ملی امضا شده به وسیله رسانه‌های دیجیتال انتشار پیدا کرده و میان نیروهای چپ‌گرا، جنبش‌های اجتماعی و مردمی توزیع شده است.

گروهی که این بیانیه را امضا کرده‌اند و تعدادشان هم اکنون از 200 نفر تجاوز می‌کند، درباره مدیریت بد تحقیقات پیرامون رسوایی فسادی در شرکت نفت دولتی «پتروبراس» که با هدف ایجاد یک روند سیاسی و در خطر دادن حاکمیت و دموکراسی دولت انجام می‌گیرد هشدار داد.

نخبگان خاطرنشان کردند که به نظر می‌رسد چنین اقداماتی، کمپینی سازمان‌دهی شده با حمایت رسانه‌های ارتباط جمعی خصوصی جهت پایان دادن به «پتروبراس» می‌باشد؛ این شرکت یکی از اصلی‌ترین شرکت‌ها با ذخایر بزرگ هیدروکربنی می‌باشد که دائما در حال افزایش تولیدات خود است.

«فابیو کوندر کومپاراتو»، «کاندیدو مندس»، «سلسو آموریم»، «خوآو پدرو استدیله»، «لئوناردو بوف»، «لوئیس پینگلی روسا» و «ماریا دا کونسئیکائو» در میان کسانی قرار دارند که این بیانیه را امضا کرده‌اند.

آنها همچنین در خصوص پایان دادن به کار شرکت‌های ملی با در اختیار گذاشتن چاه‌های اکتشافی به شرکت‌های خارجی هشدار دادند.

طبق نظر امضاکنندگان، تغییر در سیستم اکتشافی کنونی یکی دیگر از اهداف در راستای پایان دادن به انحصار «پتروبراس»به حساب می‌آید.

نخبگان همچنین خاطرنشان کردند که چنین اقداماتی بیانگر نوکری رسانه‌های ارتباطی و برخی نمایندگان مجلس می‌باشد که تمایل دارند نفت ملی را به منافع ژئوپلتیک غالب بدهند که از تمام ابزارها حتی زور برای در اختیار گرفتن نفت کره زمین استفاده می‌کنند.

آنها از «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل درخواست کردند که نگرانی خود نسبت به مردم را کنار بگذارد و به صداقت خود بیندیشد که هیچ کس به آن شکی ندارد و چشمشانش را باز کند تا ببیند آنچه که گروه‌های مخالف به دنبالش هستند سقوط اوست.

سیاسیون در این بیانیه اظهار داشتند که برزیل در سال 1964 تجربه‌ای مشابه داشت و زمانی طولانی را در تاریکی گذراند، در حال حاضر نیز باید از تکرار آن وقایع جلوگیری کند؛ نیروهای پر جنب و جوش ملت باید برای دفاع از دموکراسی و «پتروبراس» صف بکشند که اولین نماد حاکمیت آنها می‌باشد.

بعد از این هشدار، کارگران نفتی اعلام کردند که از تاریخ 24 فوریه (5 اسفند) کمپینی برای دفاع از «پتروبراس» و برزیل در شهرهای اصلی کشور برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول