اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیأت کنگره آمریکا به ریاست پلوسی به کوبا می‌رود

در ادامه سفرهای هیات‌های واشنگتن برای عادی‌سازی روابط آمریکا- کوبا، یک هیات هشت نفره از کنگره از جمله نانسی پلوسی رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان به هاوانا سفر می‌کند.

هیأت کنگره آمریکا به ریاست پلوسی به کوبا می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفرهای مقامات آمریکایی به کوبا در راستای بحث درباره عادی‌سازی روابط دو کشور، این بار با سفر یک هیات کنگره به هاوانا پیگیری می‌شود.

در بیانیه دفتر «نانسی پلوسی» رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به این سفر آمده است: «این هیات در راستای دوستی و به دنبال اعلامیه رئیس‌جمهور اوباما درباره عادی‌سازی روابط آمریکا و دیگر ابتکارها در این زمینه به کوبا سفر می‌کند».

به نوشته پایگاه خبری اسپوتنیک، قرار است این هیات کنگره در هاوانا با مقامات کوبایی و رهبران برخی گروه‌ها و اجتماعات از قبیل «جیم اورتگا» اسقف پایتخت این کشور دیدار کند.

در بیانیه پلوسی همچنین اعلام شد: «این هیات روی توسعه و گسترش روابط آمریکا-کوبا و روی اقدامات انجام شده کنگره طی سال‌های اخیر به ویژه در قبال مسائل کشاورزی و تجارت کار کند».

این سفر در حالی انجام شده که به دنبال اعلامیه روسای جمهور آمریکا و کوبا درباره عادی سازی روابط، دیدارهای هیات‌های دو کشور برای بحث درباره موانع موجود در قبال این موضوع از قبیل تحریم‌ها، ‌مساله بازگرداندن تملک جزیره گوآنتانامو به هاوانا و دیگر مسائل گسترش یافته است.

اواخر آذر ماه امسال، یک سال پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا و همتای کوبایی‌اش در مراسم یادبود نلسون ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی با یکدیگر خوش و بش کردند، باراک اوباما و رائول کاسترو روسای جمهور آمریکا و کوبا طی نطقی همزمان در واشنگتن و هاوانا، از سرگیری روابط دوجانبه را اعلام کردند.

واشنگتن می‌گوید سیاست تحریم و فشار به کوبا شکست خورده و «تاریخ‌مصرف گذشته است». جان کری وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام آغاز روابط دیپلماتیک، بازگشایی سفارت و حضور گسترده‌تر در کوبا را از روش‌های پیشبرد منافع ایالات متحده در کوبا توصیف کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول