اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفت

حمایت 70 درصد از هیسپان‌تبارهای آمریکا از احیای روابط این کشور با کوبا

بر اساس نظرسنجی دانشگاه فلوریدا آتلانتیک، 70 درصد از هیسپان‌تبارهای ساکن آمریکا از احیای روابط دیپلماتیک این کشور با کوبا حمایت کردند.

حمایت 70 درصد از هیسپان‌تبارهای آمریکا از احیای روابط این کشور با کوبا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسالاتینا»، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه فلوریدا آتلانتیک در ایالت «فلوریدا»ی آمریکا در سراسر این کشور، بیش از 70 درصد از هیسپان‌تبارهای ساکن آمریکا موافق احیای روابط دو جانبه با کوبا هستند؛ در حالی‌ که 68 درصد از آن‌ها نیز از مبادلات تجاری دو جانبه بین این دو کشور حمایت می‌کنند.

«کوین واگنر» کارشناس ابتکار نظرسنجی‌های اقتصادی و تجاری دانشگاه فلوریدا آتلانتیک تاکید کرد که بر اساس این نظرسنجی انجام شده، بخش گسترده‌ای از جوامع هیسپان‌ها نسبت به از سرگیری روابط دو جانبه «واشنگتن» و «هاوانا» (پایتخت کوبا)، فرآیندی که آغازگر برداشتن اولین گام‌ها برای احیای روابط بین این دو کشور می‌باشد، حمایت خود را ابراز کردند.

در سرزمین‌های جنوبی آمریکا از جمله ایالت «فلوریدا»، 60 درصد از لاتین‌تبارها موافق گسترش روابط تجاری با کوبا هستند؛ در صورتی‌ که 49 درصد از پاسخ‌دهندگان در سراسر این کشور نیز اعلام کردند که تمایل دارند به کوبا سفر کنند.

«رائول کاسترو» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور کوبا و آمریکا در 17 دسامبر 2014 (26 آذر 93)، تصمیم خود را نسبت به از سرگیری روابط دیپلماتیک با یکدیگر که بیش از پنج دهه توقف داشته و آغاز یک روند به سمت عادی‌سازی روابط 2 جانبه اعلام کردند.

با این حال، اقدامات اعلام شده از سوی کاخ سفید، لغو تحریم‌ها علیه کوبا را شامل نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول