اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دبیرکل اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی:

لغو تحریم‌های کوبا برای بهبود روابط این کشور و آمریکا ضروری است

دبیرکل اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی اعلام کرد که لغو تحریم‌های موجود کوبا از سوی آمریکا و همچنین تخلیه پایگاه نظامی «گوآنتانامو» دو مسئله مهم و ضروری برای بهبود روابط بین کوبا و آمریکا به شمار می‌رود.

لغو تحریم‌های کوبا برای بهبود روابط این کشور و آمریکا ضروری است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسالاتینا»، «ارنستو سمپر» دبیرکل اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) طی مصاحبه‌ای با روزنامه کاتالان «گارا» اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا باید برای بهبود شرایط با کوبا تحریم‌های موجود علیه این کشور را لغو کرده و همچنین پایگاه نظامی «گوآنتانامو» واقع در این کشور آمریکای مرکزی را تخلیه کند.

«سمپر» در این رابطه تأکید کرد: اخیرا مقامات کوبا و آمریکا اقدامی تاریخی برای ازسرگیری روابطشان انجام داده و به مذاکره پرداخته‌اند اما نباید مسائل مهم موجود برای بهبود این روابط مانند لغو تحریم‌ها و زندان «گوآنتانامو» را فراموش کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار این روزنامه در مورد نقش اوناسور در این شرایط بیان کرد: نقش اتحادیه ما محدود است ولی ما از بازگشت کوبا به آغوش کشورهای منطقه استقبال کرده و با آن در این مسئله همدردی می‌کنیم.

«سمپر» در ادامه افزود: کوبا مانند فرزندی از کشورهای منطقه می‌باشد که به خانه خود باز خواهد گشت، تنها تفاوت موجود آن است که این فرزند خود از خانه نرفت بلکه او را از خانه‌اش بیرون کشیدند.

رؤسای جمهور آمریکا و کوبا در 17 دسامبر گذشته طی مذاکراتی اعلام کردند که خواستار از سرگیری روابط دیپلماتیک خود بعد از 50 سال توقف می‌باشند.

اما تدابیر اتخاذ شده تا زمان فعلی از سوی کاخ سفید هنوز لغو تحریم‌های کوبا را در بر نداشته و این محاصره اقتصادی 50 ساله همچنان ادامه دارد.


دبیر کل اوناسور در پاسخ به چگونگی دومین دور ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا گفت: تعداد زیادی از جمهوری خواهان کنگره آمریکا پیش‌بینی‌شان در مورد دومین دور کاری «اوباما» همراه با تردید بود بنابراین می‌توان منتظر شرایط بدتری نیز بود.

«سمپر» در پایان سخنانش در رابطه با مذاکرات صلح دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی فارک در «هاوانا» پایتخت کوبا نیز اظهار امیدواری کرده و اعلام کرد که نسبت به نتایج خوب آن خوش‌بین می‌باشد.

وی همچنین افزود که امیدوار است هر دو طرف مذاکره با مشارکت بیشتر خود با اوناسور به توافقات گسترده‌تری در این حوزه دست پیدا کنند.


«فارک» و دولت کلمبیا مذاکرات صلح را در نوامبر 2012 (مهر 1391) با هدف پایان دادن به درگیری مسلحانه‌ای که بیش از نیم قرن به طول انجامیده آغاز کردند که طبق آمار و ارقام تقریبا 5 میلیون آواره و دست کم 600 هزار کشته بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول