اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور آمریکایی: کوبا باید در فهرست کشورهای حامی تروریسم باقی بماند

«رابرت منندز» از مخالفان کاخ سفید در قبال ایران و کوبا ادعا کرد تا زمانی که کوبا قاتل یک پلیس آمریکا را به واشنگتن تحویل نداده، باید در لیست حامیان تروریسم باقی بماند.

سناتور آمریکایی: کوبا باید در فهرست کشورهای حامی تروریسم باقی بماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سناتور دموکرات رابرت منندز طی نشستی در سنای آمریکا که برای بررسی موضوع روابط با کوبا برگزار شد، به شدت از سیاست‌های کاخ سفید درباره هاوانا انتقاد کرد.

به دنبال اعلام رسمی باراک اوباما و رائول کاسترو روسای جمهور آمریکا و کوبا درباره ازسرگیری روابط سیاسی دو کشور و آغاز مذاکرات رسمی واشنگتن- هاوانا برای عادی‌سازی روابط،‌ منتقدان در آمریکا از سیاستهای کاخ سفید به شدت انتقاد کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، در تازه‌ترین مخالفتها، رابرت منندز سناتور دموکرات و از مخالفان سرسخت مواضع خارجی اوباما بویژه در قبال ایران و کوبا در نشستی که در سنا به منظور بررسی موضوع کوبا مطرح شد،‌ انتقادات شدیدی علیه وی مطرح کرد.

منندز در این نشست که با حضور معاون آمریکای لاتین وزارت خارجه آمریکا برگزار شد، تاکید کرد تا زمانی که کوبا قاتل یک پلیس آمریکا را به واشنگتن تحویل نداده، باید در لیست حامیان تروریسم باقی بماند.

اشاره وی به «جوآنا چسیمارد» بود که گفته شده قاتل یک پلیس آمریکایی است. چسیمارد در سال 1977 به خاطر قتل ورنر فورستر مامور پلیس نیوجرسی آمریکا، مجرم شناخته شد اما توانست در سال 1979 از زندان فرار کند.  از نظر پلیس فدرال آمریکا که وی اکنون در کوبا مخفی شده است  و از آن زمان در لیست افراد تحت تعقیب «اف‌بی‌آی» قرار دارد.

منندز درباره توافقات اولیه واشنگتن و هاوانا گفت: «18 ماه مذاکرات محرمانه یک توافق بد را ایجاد کرده یک توافق بد برای مردم کوبا. از نظر من ما بر سر اصول اصلی خودمان بدون گرفتن هیچ امتیازی سازش کردیم».

در پاسخ به این اظهارنظر،‌ «روبرتا جاکوبسن» معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: «رویکرد سابق ما در روابط با کوبا طی نیم قرن نتوانست به نفع مردم کوبا باشد. این رویکرد ما را در میان شرکای دموکراتیک ما در این نیمکره(آمریکای لاتین) و سراسر جهان منزوی کرد و بهانه‌ای به دست دولت کوبا برای اعمال محدودیتها علیه مردمش می‌داد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول