اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

صبحی در رادیو گفت‌و‌گو:

انقلاب یک دعوای طبقاتی نبود/در فتنه 88 شاهد رونمایی از خواص غربی و بی‌بصیرت بودیم/واقعه عاشورا صحنه حماسه بود نه مذاکره

یک کارشناس سیاسی گفت: در فتنه 88 شاهد رونمایی از خواص غربی و بی‌بصیرت بودیم تا جایی مقام عظمای ولایت بحث «أین عمار» مطرح کردند.

انقلاب یک دعوای طبقاتی نبود/در فتنه 88 شاهد رونمایی از خواص غربی و بی‌بصیرت بودیم/واقعه عاشورا صحنه حماسه بود نه مذاکره

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سلسله نشست‌های سی و ششمین پیروزی انقلاب اسلامی امشب (سه‌شنبه) با حضور کارشناسان رسانه‌ای و سیاسی در رادیو گفت‌وگو برگزار شد.

امین صبحی دبیر حوزه احزاب خبرگزاری فارس نیز در این برنامه با تأکید براینکه امروز برخی‌ها نه تنها به دنبال روایتی جعلی از انقلاب هستند بلکه در حال تحریف چهره و روحیه استکبار ستیز امام (ره) هستند، اظهار داشت: شاهدیم که امروز برخی ها مدعی می‌شوند امام به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا بود و در ادامه عده‌ای دیگر می‌گوید که امام (ره) پس از انقلاب به سوی قانونگرایی سوق پیدا کرد، یا طوری وانمود می‌کنند می‌گویند که انگار پس از واقعه‌ عاشورا تغییری در تفکرات اهل بیت (ع) پیش آمد از همه جالبتر این است که حماسه عاشورا را برخی دیگر مذاکره تعریف می‌کنند.

*برخی خواص بی بصیرت «ره کج به بیغوله» کردند

وی با بیان اینکه ما همواره خواص بی‌‌بصیرتی را در تاریخ داشته‌ایم که «ره کج به بیغوله کرده‌اند» اظهار داشت:‌ خواص بابصیرت پس از ارتحال حضرت امام (ره) به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سنگرهای مختلف مدیریت خدمت کردند، اما تعدادی از خواص غرب گرا که در امتحان‌های مختلف چه در زمان حضرت امام (ره) و چه بعد از ارتحال ایشان با دور شدن از ولایت به دلیل عدم بصیرت مردود شدند.

صبحی تأکید کرد: هرچند مقام معظم رهبری تلاش کرد تا با پافشاری بر روی اصول اصلی نظام، اختلاف سلیقه ها را کنار گذاشته و به شکل دموکراتیک مسائل را حل کنند، سیاه‌نمایی جریانات غافل موجب شکل‌گیری یک جبهه موهن بر علیه نظام اسلامی شد.

*مردم در اصول انقلابی خود دچار اشتباه نمی‌شوند/ 9دی گواه همین مطلب است

به گفته این کارشناس سیاسی مردم در اصول انقلاب دچار اشتباه نمی‌شوند بلکه آنان با حضور تاریخی خود در حماسه 9 دی به فتنه‌گران یادآور شدند که بر آن عهدی که با امام راحل و خلف صالح او بسته‌‌اند پایبند‌اند.

*حماسه تاریخی عاشورا قابل تطبیق با خواص مردود فتنه 88 است

وی همچنین با اشاره به تشابهات فتنه‌ سال 88 و با واقعه عاشورا گفت:‌ در کربلا نقش امام حسین (ع) رهبر قیام بودند و افرادی همچون حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به عنوان خواص پیام‌رسانان این قیام بودند.

صبحی ادامه داد: در جریان حادثه عاشورا دیدم که چطور کسانی مانند حضرت عباس (ع) تا آخر در کنار رهبر خود ایستادند و افرادی همانند عمر سعد به دلیل وعده‌های دنیوی منحرف شدند. بنابراین حماسه تاریخی عاشورا قابل تطبیق با خواص مردود فتنه 88 است.

این فعال رسانه‌ای در مورد نقش جریانات دیگر همچون مارکسیست‌ها، ملی‌ مذهبی‌ها و نهضت آزادی در جریان انقلاب اسلامی گفت: این جریانات حتی از لیدرهای خود یک شهید به انقلاب اسلامی تقدیم نکردند در حالی که در احزابی همچون مؤتلفه اسلامی کدهای رنگین زیادی سراغ داریم، این خود یک دلیل مشخصی در خصوص عدم حضور واقعی چنین گروه‌هایی در جریان پیروزی انقلاب است.

صبحی همچنین با اشاره به اظهارات بازرگان در دانشگاه تهران خاطرنشان کرد:  اظهارت اعضای این جریانات از اول هم در خور تأمل است مثلاً همین آقای بازرگان در سخنرانی که در دانشگاه تهران داشت در پاسخ به سوالی درباره حجاب به صراحت گفت من بی‌حجاب‌ها را بیشتر دوست دارم،‌بنابراین تفکرات ضد اسلامی و دینی آنان آدرس واضح دیگری است که نشان می‌دهد چنین تفکراتی نمی‌توانستند در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی‌ها معتقدند که انقلاب یک جابه‌جایی قدرت بوده و دسته‌ جدیدی از خواص آمدند و تعدادی از افراد نخبه دیگر را کنار زده تا خودشان به قدرت برسند، مردهم هم این میان فقط پیاده‌نظامی برای این جریانات سیاسی بودند.

*انقلاب اسلامی ایران یک دعوای طبقاتی نبود

دبیر حوزه احزاب خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک دعوای طبقاتی نبود، گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام روح‌الله یک انقلاب فرهنگی بود، این مطلب با مطالعه درست و دقیق فلسفه انقلاب بر همگان آشکار می‌شود.

صبحی در ادامه به برخی جهت‌دهی‌های استکبار و رسانه‌های همسو مبنی براینکه نهضت آزادی و ملی مذهبی‌ها بیشترین نقش را در انقلاب داشتند اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود، انقلابی که دکترین تقوا و دیانت را با خود به جهان عرضه کرد.

«در یک مقطع از انقلاب یعنی زمانی که سکولاریسم سیطره داشت بحث رابطه دین و سیاست در منظر خواص بود یعنی در جریان انقلاب خواص غرب‌گرا دین را از سیاست جدا می‌دانست و خواص چپ‌گرا دین را افیون توده‌ها تلقی می‌کردند پس بنابراین تفکرشان با آن مسیری که امام راحل ترسیم کرده بود همخوانی نداشت در حالی که در جبهه خواص مذهبی پیروان امام قائل به جدایی دین از سیاست نبودند به خاطر همین شعار سیاست عین دیانت ما است مطرح شد. البته در جبهه خواص عده‌ای معتقد بودند هرگونه حرکت سیاسی همچون قیام قبل از ظهور امام زمان طاغوتی است اما اگر دیدگاه امام مبنی بر عدم جدایی دین از سیاست نبود انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت.»

این کارشناس سیاسی مسئله دین و سیاست را از جمله شاخص‌هایی دانست که مشخصاً گواه این بود احزابی همچون نهضت آزادی و ملی‌ مذهبی‌ها نقش در انقلاب اسلامی نداشتند چرا که تفکرات‌شان با انقلاب اسلامی همخوانی نداشت.

صبحی در ادامه به تعریف مشخصی از نخبگان و خواص جامعه پرداخت و یادآور شد: نخبگان و خواص افرادی هستند که صاحب بصیریت هستند و عوامل نیز به افرادی گفته می‌شود که از خواص پیروی می‌کنند که البته هر دوی این گروه در تحولات سیاسی انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب زمانی شکل گرفت که نخبگان به وظیفه ذاتی خود یعنی آگاه کردن مردم عمل کردند، تصریح کرد: جنبش اسلامی از سال 42 به وجود آمد و ائمه جمعه بر روحانیت مبارز مثل شهیدان محراب این رسالت را به پیش بردند که منجر به 22 بهمن سال 57 شد.

دبیر حوزه احزاب خبرگزاری فارس با طرح این سؤال که برخی‌ها می‌گویند که چرا نقش خواص در انقلاب پررنگ‌تر است، گفت: ما باید شرایط آن زمان را مدنظر قرار دهیم چرا که در زمان رژیم پهلوی ما یک شرایط خفقان به همراه یک گروه سلاح‌ به دست همچون ساواک مواجه بودیم و سیستم اطلاع‌رسانی نیز در اختیار رژیم منحوس بود.

صبحی ادامه داد: مردم به دلیل در اختیار داشتن سیستم اطلاع‌رسانی توسط رژیم اخبار دقیق و موثقی را نمی‌توانستند دریافت کنند بنابراین در مراکز فرهنگی و مساجد از طریق روحانیون نسبت به امور سیاسی آگاه می‌شدند.

*در فتنه 88 شاهد رونمایی از خواص غربی و بی‌بصیرت بودیم

وی با تأکید براینکه تبیین افکار عمومی وظیفه خواص است، خاطرنشان کرد: ما در فتنه 88 شاهد رونمایی از خواص غربی و بی‌بصیرت بودیم تا جایی مقام عظمای ولایت بحث «أین عمار» مطرح کردند.

صبحی همچنین در این نشست با اشاره به فتنه 88 تاکید کرد: در طول تاریخ شاهد چنین اتفاقاتی بودیم که خواص را مردم مدیریت کنند نمونه بارز آن حماسه 9 دی یا به تعبیری انقلاب سومی است که تبدیل به یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب شد، حرکت خودجوشی که بیانگر بلوغ سیاسی توده جامعه بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول