اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

سلیمی‌نمین در رادیو گفت‌و‌گو:

همه جریانات در زمان انقلاب بر رفتن استکبار و استبداد تاکید داشتند/ جریان نهضت آزادی اعتقادی به انقلاب اسلامی نداشت

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: جبهه ملی و نهضت آزادی هرچند در انقلاب اسلامی همراهی‌هایی از خود صورت دادند اما اعتقادی به انقلاب اسلامی نداشتند و بعدها نیز علی‌رغم این همراهی ما چرخش رفتاری آنان را مشاهده کردیم.

همه جریانات در زمان انقلاب بر رفتن استکبار و استبداد تاکید داشتند/ جریان نهضت آزادی اعتقادی به انقلاب اسلامی نداشت

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سلسله نشست‌های سی و ششمین پیروزی انقلاب اسلامی امشب (سه‌شنبه) با حضور کارشناسان رسانه‌ای و سیاسی در رادیو گفت‌وگو برگزار شد

عباس سلیمی نمین  مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران که به صورت تلفنی این برنامه را دنبال می‌کرد، اظهار داشت: در جریان انقلاب گروه‌های مختلفی حضور داشتند اما غالب جریانی که مؤثر واقع شد نخبگان دینی بود.

وی تأکید کرد: در ایام انقلاب ما نخبگانی داشتیم که بر دو اصل باور داشتند نخست استبداد باید برود و دوم اینکه بساط سلطه باید از ایران جمع شود.

سلیمی نمین ادامه داد: نخبگانی که در این مسیر براساس باور جدی حرکت می‌کردند نقش اساسی بر آگاهی رسیدن به مردم برعهده داشتند و در نهایت این دسته از نخبگان بودند که چنین تغییری را رقم زدند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه برخی نخبگان معتقد به پیروزی در برچیدن بساط سلطه و استبداد نبودند، گفت: این دسته از نخبگان در ماه‌های آخر انقلاب که خیزش سراسری مردم ایران را دیدند اعلام همراهی کردند اما باورشان دارای دگرگونی  و تغییر نشد.

وی ادامه داد: این دسته از نخبگان در تلاش بودند که در پشت صحنه  نظر و اندیشه خود را دنبال کنند اما چنین امری با توجه به اندیشه‌های امام راحل و مردم غیر ممکن بود و در نهایت هم محقق نشد.

به گفته سلیمی نمین جبهه ملی و نهضت آزادی هرچند در انقلاب اسلامی همراهی‌هایی از خود صورت دادند اما اعتقادی به انقلاب اسلامی نداشتند و بعدها نیز علی‌رغم این همراهی ما چرخش رفتاری آنان را مشاهده کردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول