اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گروه‌های اجتماعی آرژانتین راه‌اندازی کمپینی علیه دولت این کشور را محکوم کردند

جمعی از گروه‌های اجتماعی طی بیانیه‌ای تلاش‌های رسانه‌های جریان اصلی و راست‌گرای آرژانتین را که با راه‌اندازی کمپینی سعی بر تخریب دولت این کشور دارند، محکوم کردند.

گروه‌های اجتماعی آرژانتین راه‌اندازی کمپینی علیه دولت این کشور را محکوم کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، گروه‌های اجتماعی در آرژانتین کمپین‌هایی را که توسط رسانه‌های بین‌المللی علیه دولت «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور این کشور برای بی‌اعتبار کردن چهره عمومی وی با طرح اتهامات نادرست از زمان مرگ « آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده انفجار مرکز یهودیان آمیا راه‌اندازی شده، محکوم کردند.

این گروه‌های اجتماعی مجموعه‌ای از روشنفکران، هنرمندان و جنبش‌های اجتماعی را در دفاع از دولت آرژانتین گردهم آورده و با انتشار بیانیه‌ای تلاش‌های رسانه‌های جریان اصلی و راست‌گرای این کشور را که سعی در تضعیف دولت مشروع این کشور آمریکای لاتینی دارند، رد کردند.

 در این بیانیه آمده است که این اقدامات با هدف ضربه زدن به حاکمیت ملی آرژانتین صورت می‌گیرد و توسط صندوق کرکس ایجاد شده و به تهاجم واشنگتن علیه دولت‌های مترقی آمریکای لاتین و حوزه کارائیب اضافه شده است.

این گروه‌های اجتماعی بیان کردند: روزنامه‌های راست‌گرا از جمله «لاناسیون» و«کلارین» که ادعا کرده‌اند دولت آرژانتین مسئول ترور «نیسمن» است این اتهامات را با هدف آسیب رساندن به ساختار این کشور مطرح می‌کنند؛ «نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا دولت آرژانتین را به سرپوش‌گذاشتن بر اتهامات شهروندان ایرانی مبنی بر دست داشتن در انفجار مرکز یهودیان در بوینوس آیرس پایتخت این کشور که در سال 1994 رخ داد محکوم کرده بود.

گروه‌های اجتماعی در آرژانتین با انتشار این بیانیه همچنین نشان دادند که اظهارات سیستم عدالت ملی و اینترپل مبنی بر نبودن دلایل کافی برای اثبات ادعاهای «نیسمن» علیه رئیس‌جمهور و مقامات آرژانتینی در مورد پرونده آمیا را پذیرفته‌اند.

علاوه بر این، گروه‌های اجتماعی مقامات اطلاعاتی سابق آرژانتین را متهم کردند که سعی دارند با طرح اتهاماتی علیه «فرناندز» به تخریب چهره عمومی وی پرداخته و با این اقدامات حزب «فرناندز» را در انتخابات 2015 از صحنه خارج سازند.

فرناندز هفته گذشته در نامه‌ای سرگشاده تصریح کرد که مرگ «نیسمن» با شلیک گلوله صورت گرفته و خودکشی نبوده است.

وب سایت ویکی لیکس نیز هفته گذشته مدارکی را در مورد ارتباط «نیسمن» با سفارت ایالات‌متحده آمریکا در بوینوس آیرس و سازمان سیا منتشر کرد؛این وب سایت که به دفاع از بشریت می‌پردازد از هزاران نفر روشنفکر عالی رتبه، هنرمند، دانشمند و فعال از سراسر جهان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول