اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روزنامه‌نگار آرژانتینی:

اتومبیل دادستان آمیا به شرکت اپراتور مامور سابق سازمان سیا تعلق دارد

روزنامه‌نگار آرژانتینی خبر داد اتومبیل «نیسمن» به شرکتی تعلق دارد که صاحب آن شریک اپراتور یکی از ماموران سابق سازمان سیا است.

اتومبیل دادستان آمیا به شرکت اپراتور مامور سابق سازمان سیا تعلق دارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»،‌ «خوان کروز سانز» روزنامه‌نگار آرژانتینی در صفحه شخصی خود در توییتر (که در حال حاضر بسته است) اعلام کرد: «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا که اخیرا کشته شده از اتومبیلی با مارک آئودی استفاده می‌کرده که به شرکت «پالرموپاک» تعلق داشته و صاحب آن «فابیان آنیبال پیکون» شریک تجاری «ائوخنیو اِکه» اپراتور «فرانک هولدر» رئیس سابق بخش امنیت آمریکای لاتین در سازمان سیا می‌باشد.   

طبق گفته «سانز»، «هولدر» صاحب یک امپراطوری امنیتی خصوصی در تمام آمریکای لاتین می‌باشد؛ وی تصریح کرد که «نیسمن» از اتومبیل مامور سابق سازمان سیا استفاده می‌کرده و این مسئله عجیبی است.

«سانز» همچنین خاطرنشان کرد که «اکه» در مسئله شنودهای غیر قانونی «مائوریسیو ماکری» شهردار «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین و همین طور رئیس امنیتی گروه «اکسل» (یک گروه سرمایه‌گذاری) مورد تحقیق قرار گرفت؛ گروه مذکور با شرکت‌های «آلفردو یابران» تاجر معروف این کشور آمریکای لاتینی ارتباط داشت. 

این روزنامه‌نگار اعلام کرد: ماشین آئودی که مورد استفاده «نیسمن» بود 100 درصد به شرکت «پالرموپاک» تعلق دارد که صاحب آن «پیکون» یا همان شریک «اکه» می‌باشد.

وی در ادامه اذعان داشت: «اِکه» کیست؟ رئیس امنیتی گروه «اکسل»، گروهی که با شرکت‌های «آلفردو یابران» فعالیت داشت،‌ «اکه» با دنیای تاریک شرکت‌های امنیتی خصوصی و سرویس‌های اطلاعاتی مرتبط است.

«سانز» در ادامه افزود: «اکه»، «ناواررو» و گروه «اکسل» در پرونده شنودهای غیرقانونی «مائوریسیو ماکری» مورد تحقیق قرار گرفته بودند،‌ اما چه کسی از آنها تحقیق کرده بود؟ «نیسمن».

روزنامه‌نگار آرژانتینی سپس این سوال را مطرح کرد: چرا «نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا، از اتومبیل شرکت متعلق به شخصی استفاده می‌کرد که تحقیقاتی در مورد وی انجام داده است؟

علاوه بر این، وی از «اکه» به عنوان صورت قابل مشاهده «فرانک هولدر» در آرژانتین یاد کرد و اظهار داشت: خیلی عجیب به نظر می‌رسد که «نیسمن» از اتومبیل اپراتور مامور سابق سازمان سیا استفاده می‌کرده است؛ عجیب‌تر آنکه «پیکون» صاحب شرکت اتومبیل دادستان،‌ همسر دختر «هوگو آنسوررگوی» رئیس سابق وزارت اطلاعات آرژانتین بین سال‌های 1990 تا 1999 میلادی بود که متهم به منحرف ساختن پرونده آمیا نیز می‌باشد.

«سانز» در آخر گفت: چنین مطالب فجیعی نیازی به توضیح دادن ندارد.

«آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا در شکایتی 300 صفحه‌ای به قوه قضاییه آرژانتین «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین، «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه و شماری از مقامات عالی رتبه این کشور  را به سرپوش گذاشتن بر اتهامات شهروندان ایرانی در پرونده انفجار آمیا متهم کرد.

اتهامات «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا به «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین در زمانی عنوان شد که در اکتبر 2015 انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار می‌شود و مخالفان فرناندز در پی تخریب چهره وی در طول سال جاری می‌باشند تا بتوانند با چنین اتهاماتی حزب فرناندز را در انتخابات 2015 از صحنه خارج سازند.

تصمیم «نیسمن» برای شکایت از رئیس‌جمهور و محکوم کردن وی به اتهام سرپوش گذاشتن روی اتهامات شهروندان ایرانی در مورد حادثه آمیا، موج شدیدی از انتقادات را به دنبال داشته و بخش‌های مختلف آرژانتین اعتراض خود را نسبت به این مسئله ابراز داشته‌اند.

هفته گذشته جسد دادستان آمیا در خانه‌اش در حالی پیدا شد که نیسمن برای توضیح در مورد شکایتش باید در مجلس آرژانتین حاضر می‌شد و شواهد حاکی از آن داشت که وی خودکشی کرده است.

در واکنش به این اقدام «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین با انتشار یادداشتی در شبکه‌ اجتماعی فیس بوک از داستان‌های کثیف پشت پرده این ماجرا سخن گفته و اعلام کرد بار دیگر پرونده آمیا درگیر دروغ و سردرگمی شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول