اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

طاهریان به فارس خبر داد

مرحله کشوری جشنواره «مدهامّتان» 30 بهمن‌ماه آغاز می‌شود

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های مساجد با اشاره به تغییر زمان برگزاری مرحله کشوری جشنواره «مدهامّتان»، گفت: این مسابقات از 30 بهمن تا 3 اسفندماه سال جاری به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

مرحله کشوری جشنواره «مدهامّتان» 30 بهمن‌ماه آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نهمین دوره جشنواره ملی «مدهامّتان» پس از یک سال وقفه با آغاز ثبت‌نام در این مسابقات اواخر تابستان سال جاری کار خود را آغاز کرد.

جشنواره «مدهامّتان» در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و اذکار نماز در دو بخش زیر 16 سال و بالای 16 سال در دو مرحله استانی و کشوری پیش‌بینی شده بود که البته رشته‌های تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه تنها در مرحله استانی برگزار شد.

در مدت تعیین شده بالغ بر 31 هزار نفر در جشنواره «مدهامتّان» شرکت کردند که مرحله استانی این جشنواره از نیمه دوم شهریورماه تا آذرماه سال جاری در استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

پس از اعلام نتایج مرحله استانی قرار بود مرحله کشوری این مسابقات 9 تا 12 دی‌ماه به میزبانی استان خوزستان برگزار شود اما با توجه به تداخل با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در تهران برپایی جشنواره «مدهامّتان» تغییر کرد و قرار شد مرحله کشوری این جشنواره هفتم تا دهم بهمن‌ماه برگزار شود.

مرحله کشوری جشنواره «مدهامّتان» 30 بهمن تا 3 اسفندماه برگزار می‌شود

«مرتضی طاهریان» معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون های مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از تغییر مجدد زمان برگزاری مرحله کشوری جشنواره «مدهامّتان» خبر داد و گفت: زمان برگزاری جشنواره ملی «مدهامتّان» که پس از تداخل با مسابقات دانشجویان مسلمان قرار بود 7 تا 10 بهمن‌ماه برگزار شود با توجه به شرایط ایجاد شده تغییر کرد.

وی با بیان اینکه اوایل بهمن‌ماه فصل امتحانات دانشگاه‌ها است و امکان حضور افراد در مسابقات فراهم نیست، افزود: با توجه به شرایط خاص استان میزبان برگزاری جشنواره «مدهامّتان» و تراکم برنامه‌های فرهنگی در بهمن‌‌ماه، رقابت‌های مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات «مدهامّتان» از 30 بهمن‌ماه در خوزستان آغاز خواهد شد.

رقابت بیش از 250 نخبه قرآنی در مرحله کشوری مسابقات «مدهامتّان»

طاهریان با اشاره به اعلام آمادگی استاندار خوزستان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره ملی «مدهامّتان»، از راه‌یابی بیش از 250 نخبه قرآنی کانون‌های مساجد به مرحله کشوری این جشنواره خبر داد و گفت: رقابت‌های مرحله کشوری از 30 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز یک‌شنبه سوم اسفندماه با معرفی برگزیدگان هر رشته برگزار خواهد شد.

«مدهامتّان» مشکلی در روند مسابقات تسنیم و تلاوت ایجاد نمی‌کند

وی درباره تداخل برگزاری مرحله کشوری جشنواره «مدهامّتان» با مسابقات قرآن «تسنیم و تلاوت»، خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلی در روند این مسابقات ایجاد نخواهد شد چرا که رقابت‌های اصلی پس از برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات تسنیم و تلاوت خواهد بود.

طاهریان درباره داوران این مسابقات نیز گفت: در این دوره از مسابقات از اساتیدی همچون «محمدرضا لطفی‌نیا»، «غلامرضا شاه‌میوه»، «محمد عباسی»، «محمدرضا شهیدی‌پور» و بسیاری دیگر از داوران قرآنی برای قضاوت دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول