اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو در الجزایر:

نفت سلاح ژئوپلتیک جهانی نیست/کودتای اقتصادی در ونزوئلا شکست می‌خورد

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که نفت نه تنها نمی‌تواند به عنوان یک سلاح ژئوپلتیک در برابر سایر کشورها استفاده شود بلکه نباید بهانه‌ای برای آمریکا محسوب شود تا به وسیله آن دیگر کشورها را نیز مطیع خود سازد.

نفت سلاح ژئوپلتیک جهانی نیست/کودتای اقتصادی در ونزوئلا شکست می‌خورد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی در الجزایر که روز سه‌شنبه انجام شد، اعلام کرد که آمریکا نباید به بهانه نفت، سایر کشورها را به اطاعت از خود درآورده و از آن به عنوان یک سلاح ژئوپلتیک در برابر دیگر ملل جهان استفاده کند.

«مادورو» در ادامه از قدرت‌های غربی خواست تا در مورد اعمال تحریم‌های خود علیه کشورهای دیگر بیشتر فکر کنند، تحریم‌هایی که به بهانه صادرات نفت علیه کشورهای تولیدکننده بر آن‌ها تحمیل می‌شود.

وی در این مصاحبه نسبت به عملکرد برخی کشورها در صادرات نفت نیز شکایت کرده و تأکید کرد: این کشورها با استفاده از روشهای صادرات نفت سعی دارند در مسیر پیشرفت دیگر کشورها قرار گرفته و بر آن‌ها غلبه کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا در این رابطه تصریح کرد: نفت به عنوان یک منبع صادراتی باید در راه پیشرفت کشورها خصوصا در رشد سیستم اقتصادیشان استفاده شود نه اینکه به بهانه‌ای برای اعمال تحریم و به اطاعت واداشتن دیگر ملل تبدیل شود و بار دیگر دوران جنگ و درگیری را در جهان پدید آورد.

«مادورو» در اشاره به سفرهای اخیرش به برخی کشورهای عضو اوپک خاطرنشان کرد: همانطور که در این سفرها با رؤسای جمهور کشورهای عضو سازمان اوپک دیدار کردم همگی بر این امر توافق نظر داشتند که نباید از نفت به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم نیز استفاده شود.

وی همچنین اذعان داشت که در طول توقف خود در «الجزایر» (یکی از کشورهای مورد نظر در طول سفر دوره‌ایش به کشورهای عضو اوپک) و دیدار با مقامات آن مسائل و طرح‌های گوناگونی را با هدف پایان دادن به بحران موجود و دستیابی به یک توافق واحد مورد بررسی قرار داده است.

«مادورو» در این مورد اعلام کرد: ما از سفرهایمان در این دوره قصد داریم که با اعضای اوپک و همچنین سایر کشورهای دنیا به توافقی واحد و مؤثر دست یابیم تا به وسیله آن بازار نفت جهانی را بار دیگر به جایگاه سابق خود بازگردانیم.

وی در پایان سخنانش نتایج به دست آمده تا زمان فعلی سفرهایش را مثبت و خوب تلقی کرده و تأکید کرد که این روند در مراحل بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

«مادورو» همچنین در این رابطه بیان کرد: اطمینان دارم ما به کمک استراتژی‌های به دست آمده از این سفرها می‌توانیم بر شرایط حاضر و هر طرح دیگری علیه خود پیروز شویم.

«مادورو»: ونزوئلا در حال رویارویی با یک کودتای اقتصادی است

«مادورو» روز سه‌شنبه در «الجزایر» خطاب به تمامی قدرت‌های جهان و راست‌گرایان افراطی موجود اعلام کرد: ونزوئلا در حال حاضر در حال رویارویی با یک کودتای اقتصادی است ولی ما قطعا آن را شکست داده و تمامی طرح‌های غرب را که به منظور ایجاد بی‌ثباتی در کشورمان اجرا می‌شود نابود خواهیم کرد.

وی در این کشور و طی دیدار با مقامات آن تأکید کرد: امپریالیست‌ها از سال گذشته تاکنون قصد دارند با ایجاد آشوب و به راه انداختن تنش‌های اقتصادی بین مردم، شرایط داخلی ونزوئلا را بی‌ثبات و آشفته سازند؛ اقدامی که مردم و دولت به کمک یکدیگر در حال شکست آن هستند.

رئیس جمهور ونزوئلا در بخشی از سخنانش در مصاحبه با خبرگزاری «تله‌سور» نیز در اشاره به شرایط بحرانی اقتصادی موجود در کشورش اعلام کرد: در چند روز اخیر هزاران تن مواد غذایی اولیه توسط مأمورین دولتی در انبار شرکت «هرره‌را» کشف و ضبط شده است که نمونه بارز احتکار در این کشور به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: من پس از اطلاع از این موضوع دستور رسیدگی کامل به این پرونده را داده و خواستار اجرای کامل مراحل قضایی شدم، واقعا چطور ممکن است رئیس این شرکت در جلسات پایان سال کنار ما حضور داشته باشد ولی در عین حال برخلاف مقررات عمل نماید.

«مادورو» پیرامون این مسئله تأکید کرد: تمامی اعضای دولت و هیئت وزرا باید بکوشیم تا مقابل این‌گونه طرح‌ها که همگیشان فقط ایجاد بی‌ثباتی در کشور را دنبال می‌کنند ایستادگی کنیم.

«مادورو» همچنین تصریح کرد: من طی دستورالعمل جامعی تمامی وظایف قوه مجریه کشور و حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا را مشخص کرده‌ام که چگونه افرادی را که قصد دارند جلوی پیشرفت اقتصادی کشورمان را بگیرند شناسایی کنیم، افرادی که اهداف مخربانه‌ای را دنبال می‌کنند ولی مردم با حضور فعال در خیابان‌ها و ادامه مبارزه خود با آن‌ها قصد شکستشان را دارند.

وی در پایان نیز اعلام کرد که دولت ونزوئلا به منظور ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی موجود در کشور اقداماتی چون استقرار نیروهای امنیتی و گشتی در مرز خود با کلمبیا انجام داده که جلوی قاچاق هزاران تن مواد غذایی را گرفته و مانع از خروج غیرقانونی آن‌ها از کشور شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول