اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آرژانتین: مقابل صندوق کرکس مغلوب نخواهیم شد

وزیر خارجه آرژانتین ضمن اشاره به ادامه روند ایستادگی این کشور علیه صندوق کرکس اعلام کرد دولت کشورش هیچ‌گاه مقابل این صندوق مغلوب نخواهد شد.

آرژانتین: مقابل صندوق کرکس مغلوب نخواهیم شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین از طریق انتشار مطالبی در صفحه شخصی خود در سایت توئیتر اعلام کرد: ما هرگز در مقابل فشارهای صندوق کرکس مغلوب نخواهیم شد در غیر این صورت بزرگترین اشتباه کشور در سیستم اقتصادیمان را انجام داده‌ایم.

«کیسیوف» در ادامه افزود: همه دنیا حق آرژانتین را در دفاع از سیستم مالی، ملت، حاکمیت و استقلالش در مقابل حملات صندوق کرکس به رسمیت می‌شناسند.

وی همچنین از طریق این شبکه اجتماعی خبر داد که «توماس گریسا» قاضی پرونده صندوق کرکس در 3 مارس آینده جلسه‌ای را برای بررسی مجدد و پیشبرد مسئله اختلاف مقامات این صندوق و دولت آرژانتین برگزار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آرژانتین در ادامه خاطرنشان کرد که در روز یک شنبه گذشته نیز اعلام کرده بود که صندوق کرکس با اقدامات اخیر خود قصد دارد تعادل نظام اقتصادی کل منطقه آمریکای لاتین را تحت تأثیر قرار داده و تخریب کند.

درگیری بین آرژانتین و صندوق کرکس از سال 2014 پس از ادعای باز گرفتن مبلغی اضافه بر حق واقعی این صندوق آغاز شده و با رأی «گریسا» در دادن بدهی آرژانتین به صندوق کرکس پیش از سایر بدهی‌هایش شدت بیشتری گرفت.

این در حالی است که این کشور آمریکای جنوبی مدتی بعد توانست با تصویب لایحه‌ای مبنی بر تجدید ساختار بدهی‌های دولتی به منظور حل مشکل خود با صندوق کرکس در سازمان ملل گامی مهم در برابر مقامات آمریکایی این صندوق در روند این پرونده برداشته و پیروزی خود مقابل آن‌ها را جشن بگیرد.
برطبق آمار بدست آمده آرژانتین در خصوص طرح تجدید نظر در ساختار بدهی‌های دولتی موفق به کسب 124 رأی مثبت، 41 رأی ممتنع و 11 رأی مخالف در سازمان ملل شد.
بنا بر این طرح آرژانتین می‌تواند توسط روشی قانونی ساختار بدهی خود به صندوق کرکس را تغییر دهد، ساختاری که به طمع مسئولان این صندوق افزایش قیمت ناعادلانه‌ای در خود داشته و اقتصاد آرژانتین را به طرز جدی تهدید می کند.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول