اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پتروبراس برزیل متهم به کلاهبرداری جدید شد

شرکت نفت دولتی «پتروبراس» برزیل متهم به ربودن 1800 درصد از هزینه‌های ساخت خط لوله این کشور شده است.

پتروبراس برزیل متهم به کلاهبرداری جدید شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری برزیل، شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» برزیل متهم به ربودن 1800 درصدی هزینه‌های ساخت یک خط لوله گازی از طریق ثبت یک شرکت تقلبی شده است.

این خبر روز گذشته از طریق روزنامه محلی «اوگلوبو» منتشر شد و در آن ذکر شده که طبق تحقیقات، شبکه فساد پنهانی برزیل نزدیک به 4 هزار و 600 میلیون دلار از ذخایر این شرکت را بین سال‌های 2006 تا 2014 منحرف ساخته است.

«پتروبراس» شدیدا این اتهامات را رد کرده و ضمن ارسال پیامی اذعان داشته که این کار، طبق ارزش اولیه توافق شده، افزایش 20 درصدی را به همراه داشته که در ساخت و سازهای این چنینی قابل توجیه و قابل قبول است.

با این وجود، اسناد دادستانی حسابرسی کل اطمینان می‌دهند که ساخت کل خط لوله بحث برانگیز موسوم به «گاسنه» حدود 2 هزار و 300 میلیون دلار نیاز داشت، اما شرکت نفتی «پتروبراس» حدود 1600 میلیون دلار را برای انجام بخشی از این طرح به وسیله یک شرکت تقلبی به کار گرفته که به معنای به تاراج رفتن 1800 درصد از منابع کشور می‌باشد.  

روزنامه مذکور همچنین این نکته را فاش کرده که «گراسا فاستر» رئیس این شرکت نفتی دولتی از معامله مذکور آگاه بوده زیرا خود وی در سال 2007 قرارداد آن را امضا کرده، این در حالی است که «پتروبراس» از ارائه جزئیات پیرامون نقش «فاستر» در این مذاکرات امتناع ورزیده است.

بزرگ‌ترین شرکت دولتی برزیل موسوم به «پتروبراس» به اقدامات فسادی از جمله رشوه‌خواری و سرریز فاکتورها مرتکب شده که شرکت‌های اصلی این کشور را نیز به وسیله پرداخت رشوه‌های میلیونی در ازای بستن قراردادهای مختلف درگیر کرده است.

خط لوله «گاسنه» به طول 954 کیلومتر، جنوب شرقی این کشور آمریکای جنوبی را به شمال شرقی آن متصل می‌کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول