اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس بانک ملی قرقیزستان مطرح کرد

جذب سرمایه‌های خارجی با الحاق قرقیزستان به اتحادیه گمرکی

رئیس بانک ملی قرقیزستان گفت: پس از سپری شدن موانع گمرکی و پیوستن بیشکک به اتحادیه گمرکی، فرصت‌های خوبی برای گسترش بازار برای تولیدکنندگان داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد خواهد شد.

جذب سرمایه‌های خارجی با الحاق قرقیزستان به اتحادیه گمرکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «تالکن‌بیک عبدگل‌اف» رئیس بانک ملی جمهوری قرقیزستان اعلام کرد: پیوستن «بیشکک» به اتحادیه گمرکی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری در کشور کمک کند.
وی اظهار داشت: پس از سپری شدن موانع گمرکی و پیوستن قرقیزستان به این اتحادیه، فرصت‌های خوبی جهت گسترش بازار برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد خواهد شد.

این مقام قرقیز همچنین گفت: به منظور هماهنگی با شرایط اقتصادی اتحادیه مذکور، جمهوری قرقیزستان و روسیه یک صندوق مالی مشترک ایجاد کرده‌اند که از این صندوق به منظور توسعه و حمایت از بخش‌های اولویت‌دار اقتصادی از جمله پوشاک و نساجی، معدن، کشاورزی و سایر بخش‌ها استفاده می‌شود.
به گفته وی، این مسئله در حالی است که عدم‌ وجود موانع گمرکی بدون شک باعث توسعه محصولات صادراتی سنتی قرقیزستان (به شرطی که این محصولات دارای استاندارد لازم باشند) خواهد شد و این امر باعث پیمودن سریع مسیر ایجاد فضای کسب‌‌و کار در شرایط الحاق قرقیزستان به اتحادیه گمرکی می‌شود.
رئیس بانک ملی قرقیزستان تصریح کرد: با این حال، باید توجه داشت که یکی دیگر از مزیت‌های مهم رقابتی قرقیزستان در مقایسه با روسیه، قزاقستان و بلاروس، وجود سقف مالیاتی پایین می‌باشد.

وی ادامه داد: اعتقاد بر این است که تمایل کارآفرینان روسیه برای شرکت در بازار قزاقستان به خاطر این واقعیت است که مالیات بر ارزش افزوده در قزاقستان کمتر از روسیه است و می‌توان انتظار داشت که این روند در قرقیزستان نیز گسترش یابد.

رئیس بانک مرکزی ملی قرقیزستان عنوان کرد: با توجه به دیگر مزیت‌های رقابتی، وضعیت کسب‌وکار نسبت به خارج از کشور به مراتب بهتر خواهد بود ضمن آنکه ایجاد زیرساخت‌های کارآمد عمده‌فروشی و خرده فروشی و همچنین وجود انرژی برق ارزان‌تر در قرقیزستان، ایجاد اشتغال در این کشور را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول