اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور ونزوئلا:

آمریکا به حاکمیت ونزوئلا احترام بگذارد

رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به مسائل اخیر موجود بین آمریکا و ونزوئلا، از این کشور خواست تا به حاکمیت و استقلال ونزوئلا احترام بگذارد.

آمریکا به حاکمیت ونزوئلا احترام بگذارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با خبرنگاران این کشور اعلام کرد که طی دیدار خود با «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در مراسم تحلیف «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل ضمن صحبت پیرامون مسائل اخیر موجود بین دو کشور از دولت آمریکا خواست تا به حاکمیت و استقلال جمهوری بولیواری ونزوئلا بیشتر احترام بگذارد.

«مادورو» طی این مصاحبه تصریح کرد: صحبت ما با آقای «بایدن» بسیار کوتاه ولی صمیمی بود، من در این دیدار متذکر شدم تا کاخ سفید در رابطه با تحریم‌های اخیر خود علیه ونزوئلا بیشتر فکر کرده و زین پس نسبت به دولت بولیواری ونزوئلا احترام قائل شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به این امر که دیدارش با «بایدن» اولین دیدار بین مسئولان دو کشور پس از اعمال تحریم‌های «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در 18 دسامبر علیه ونزوئلا بوده است تأکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا قطعا اقدامی اشتباه از سوی دولت این کشور بود، اقدامی که بدون شک مهم‌ترین مسئله مورد بحث در نشست آتی جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب(سلاک) در روزهای آینده خواهد بود.

آمریکا چندی پیش تعدادی از مقامات ونزوئلایی را به اتهام نقض قوانین حقوق بشر در درگیری‌های موجود در این کشور در سال گذشته محکوم کرده و صدور ویزا برای این افراد را منع کرد.

طی این درگیری‌ها که همگی با هدف برکناری دولت «مادورو» از قدرت انجام شده بود 41 نفر به ضرب گلوله کشته شدند.

کاخ سفید در آن زمان حمایت کامل خود از شورشیان را علیه دولت «مادورو» و همچنین درگیری‌های دیگر علیه دولت «هوگو چاوز» رهبر فقید ونزوئلا در سال 2002 را نشان داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول