اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر جنبش‌های اجتماعی ونزوئلا:

آمریکا نمی‌تواند علیه مقامات ونزوئلا قوانین وضع کند

وزیر امور خارجه سابق و وزیر فعلی جنبش‌های اجتماعی ونزوئلا اعلام کرد که ونزوئلا کشوری مستقل بوده و آمریکا نمی‌تواند علیه مقامات این کشور تصمیم‌گیری کرده و قوانینی وضع کند.

آمریکا نمی‌تواند علیه مقامات ونزوئلا قوانین وضع کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «الیاس خائوآ» وزیر سابق امور خارجه و وزیر فعلی جنبش‌های اجتماعی و «کمون‌ها» ونزوئلا طی مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه تله‌سور اعلام کرد: ونزوئلا تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و وضع قوانینی توسط دولت آمریکا در مورد مقامات ونزوئلایی را محکوم می‌کند و همواره از اقداماتی که مقامات این کشور آمریکای لاتینی برای حفظ صلح عمومی در اوایل سال جاری در راه مبارزه با تلاش‌های گروه اپوزیسیون برای ایجاد ناآرامی و اختلال انجام داده‌اند، دفاع می‌کند.

«خائوآ» افزود: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به تازگی تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا به تصویب رسانده و قوانینی را نیز شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ندادن ویزا به مقامات ونزوئلایی به اتهام نقض حقوق بشر در مورد گروه‌های مخالف دولت این کشور آمریکای لاتینی که در فواصل ماه‌های فوریه و می سال گذشته (بهمن 92 تا خرداد 93) با هدف سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اقدام به آشوب‌گری‌های و خرابکاری در این کشور می‌کردند، ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: ونزوئلا یک کشور مستقل است و از هرگونه اقدام و تصمیمی که مقامات این کشور در برابر گروه اپزیسیون به منظور مبارزه با رفتار خشونت‌آمیز آن‌ها و برقراری آرامش در این کشور آمریکای لاتینی گرفته‌اند دفاع می‌کند؛ ونزوئلا در فواصل ماه‌های فوریه و می سال گذشته (بهمن 92 تا خرداد 93) شاهد درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی از سوی اپوزیسیون این کشور بود که مرگ 43 نفر را در برداشت؛ بسیاری از این مرگ و میرها در اثر برخورد رانندگان موتور سیکلت به موانع ساخته شده از سیم‌های خاردار در پی آشوب‌گری‌هایی که در این کشور ایجاد شده بود رخ داده و برخی نیز بر اثر شلیک گلوله کشته شدند.

چندین کشور در منطقه آمریکای لاتین و سازمان‌هایی از قبیل «مرکوسور» و «آلبا» حمایت خود را از ونزوئلا در برابر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند.

«مادورو» در صفحه شخصی خود در «توئیتر» اعلام کرد: «اوباما» با وضع تحریم‌هایی علیه ونزوئلا اشتباه بزرگی را مرتکب شده است و «واشنگتن» پس از اعتراف به بی‌نتیجه بودن سیاست‌هایش پس از گذشت 5 دهه تحریم سیاسی و اقتصادی کوبا که نتوانست به هدفش که سرنگونی حکومت انقلابی این کشور و جلوگیری از نفوذ آن در آمریکای لاتین بود دست یابد، اکنون به تحریم و وضع قوانینی علیه کشور و مقامات رسمی ما روی آورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول