اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلاش مادورو برای غلبه بر جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورش

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که برای غلبه بر جنگ اقتصادی ایجاد شده توسط اپوزیسیون و امپریالیسم آمریکا، اقدامات اصلاحی در نظر دارد که به ایجاد تغییراتی در مدل اقتصادی این کشور منجر شود.

تلاش مادورو برای غلبه بر جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورش

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا طی یک مصاحبه مطبوعاتی درباره ارزیابی سالانه عملکرد دولتش اعلام کرد: ونزوئلا برای پیروزی در جنگ اقتصادی که در این کشور به راه افتاده سال آینده تغییرات عمده‌ای در سیاست‌های اقتصادی خود انجام می‌دهد.

«مادورو» افزود: گروه گوآریمبا (آشوب‌گران در ونزوئلا) در ماه‌ فوریه سال گذشته (بهمن 92) با هدف سرنگونی دولت، اقدام به آشوب‌گری‌ و خرابکاری ‌کردند در حالی که تنها 2 ماه از پیروزی رئیس جمهور این کشور آمریکای لاتینی در انتخابات ریاست جمهوری می‌گذشت؛ پس از این که 43 نفر در طی درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی که از سوی اپوزیسیون این کشور رخ داد کشته شدند «مادورو» اعلام کرد که این ناآرامی ‌ها و آسیب زدن به زیر ساخت‌های عمومی آغاز مرحله جدیدی از جنگ اقتصادی توسط این گروه مخالف دولت می‌باشد.

وی تصریح کرد: تورم تنها یک عدد نیست بلکه نتیجه یک جنگ اقتصادی است و بی‌ثباتی رخ داده در سال جاری نتیجه اقدامات خشونت‌آمیز گروه اپوزیسیون برای سرنگونی دولت ونزوئلا می‌باشد که از زمان تلاش برای ایجاد کودتا علیه دولت «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا در سال 2002 ادامه یافته است.

«مادورو» اظهار کرد: در حالی که خشونت‌های ایجاد شده توسط گروه اپوزیسیون کنترل شده بود، جنگ اقتصادی در نیمه دوم سال 2014 شدت گرفت.

وی در ادامه به اقدامات دولت « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که علیه اقتصاد مبتنی بر نفت روسیه انجام داده  اشاره کرد و گفت: افت شدید قیمت نفت به میزان حداقل 50 درصد درطی 6 ماه بخشی از تلاشی بود که ایالات‌متحده آمریکا با هدف ضربه زدن به اقتصاد روسیه انجام داد که بر فعالیت تولید کنندگان نفت در آمریکای جنوبی نیز اثر گذاشت.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: واشنگتن در حال جنگ اقتصادی با ونزوئلا است مانند اقداماتی که در کوبا انجام داده و یا طرح‌هایی که اخیرا علیه اقتصاد روسیه به اجرا درآورده و با این اقدامات قصد دارد ساختار اقتصادی کشورهای صادرکننده نفت و عضو «اوپک» را به نابودی بکشاند که اثرات این جنگ اقتصادی علاوه بر آمریکای جنوبی برای دیگر کشورهای جهان نیز مشکلاتی به بار خواهد آورد.

«مادورو» در پایان سخنان خود به یک طرح اصلاحی 2ساله که هدفش «تغییر مدل اقتصادی» ونزوئلا و شامل 3 فاز 6 ماهه ، 2 ساله و 4 ساله است، اشاره کرد.

 بخشی از این اصلاحات عبارتند از انتصاب یک هیئت مدیره برای شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی‌دی‌وی‌اس‌ای) که به سرمایه‌گذاری ملی و بین‌المللی این شرکت نفتی تنوع می‌بخشد.

مادورو همچنین به 7 موردی که درباره پیاده‌سازی تغییراتی درسیاست اقتصادی ونزوئلا از 3 ژانویه ( 13 دی 93 ) می‌باشد، اشاره کرد که شامل موارد زیر است:
1. بهینه سازی سرمایه گذاری در برنامه‌های اجتماعی، زیرساخت‌ها و غیره در حالی که ثبات در قیمت‌ها وجود دارد.
2. حفظ و افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد سوسیالیستی
3. تضمین منابع لازم برای فعالیت در بخش اقتصادی به خصوص ارائه ارز خارجی
4. سیاست تنظیم قیمت‌ها به منظور مبارزه با قاچاق
5. ایجاد یک اتحاد گسترده در زمینه تولید در مناطق ویژه اقتصادی
6. ایجاد یک مدل تولیدی جدید برای شرکت‌های دولتی و خصوصی
7. ایجاد یک سازمان مرکزی جدید برای برنامه‌ ریزی و ازسرگیری فعالیت بخش اقتصادی
گروهی که اجرا کننده سیاست‌های اقتصادی جدید هستند اقدامات دیگری نیز انجام می‌دهند که شامل:
1. اجرای یک سیستم یکپارچه جدید برای ایجاد تغییرات اقتصادی
2. اجرای اصلاحات مالی
3. بهینه سازی سرمایه گذاری‌های عمومی
4. تقویت ذخایر ارز خارجی و ایجاد سیستمی برای ذخیره سرمایه گذاری در واحد پولی بولیوار ( ارز ونزوئلا)
5. کاربرد سیستمی برای ایجاد قیمت‌های عادلانه
6. کنترل مازاد نقدینگی به منظور کمک به ایجاد ثبات در قیمت‌ها
7. پیاده‌سازی تغییراتی درمناطق ویژه اقتصادی

ونزوئلا پس از فتنه‌ها و آشوب‌های متعدد از چندین ماه گذشته تا‌کنون، علاوه بر رویارویی با مشکلات سیاسی فراوان جهت براندازی دولت «نیکلاس مادورو» شاهد فتنه‌های اقتصادی بی‌شماری نیز بوده است که با تدابیر بالای دولت این کشور پس از پیروزی در مشکلات سیاسی سعی در رفع خلل‌های اقتصادی نیز دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول