اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

استاد دانشگاه میامی:

لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا به سادگی میسر نیست

استاد دانشگاه میامی بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا و آغاز روابط دیپلماتیک را در برابر تحریم‌ها امری کم‌اهمیت‌تر خواند و تأکید کرد لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا به سادگی قابل انجام نیست.

لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا به سادگی میسر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، «خوآکین روی» استاد دانشگاه «میامی» در گفت‌وگو با خبرگزاری ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» در خصوص از سرگیری روابط دیپلماتیک بین کوبا و آمریکا اعلام کرد که اگر وجود گروه‌ها و بخش‌های افراط‌گرا در هر دو کشور حقیقت داشته باشد باید بگوییم که دولت کوبا و آمریکا بر سر یک موضوع با هم اشتراک دارند و آن خرابکاری‌های موجود در اثر وجود همین افراط‌گری‌هاست.

خطر از سرگیری روابط آمریکا و کوبا برای افراط‌گراها

«روی» در ادامه گفت: این بخش‌ها با اقدامات خود بر آغاز مجدد روابط تأثیر منفی می‌گذارند؛ روابطی که چندی پیش پس از برگزاری جلسه‌ای بین رؤسای جمهور 2 کشور، خبر از سر گیری‌اش انتشار پیدا کرده و با آزادی زندانیان کوبایی و یک جاسوس آمریکایی در کوبا نیز ادامه پیدا کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که یکی از خطرهای بهتر شدن روابط بین کوبا و آمریکا برای افراط‌گراها این است که با این مسئله دیگر زمان آرامش، صلح و متعادل شدن افراط‌گراها فرا می‌رسد، این گروه‌های افراطی برای ادامه حضور خود در عرصه بین‌المللی نیاز به ادامه جنگ و درگیری بین 2 کشور را دارند.

«روی» در پایان سخنانش تأکید کرد: من با گفتن این سخنان تنها قصد آگاه کردن همه مردم را از خطرات و تهدیدهای موجود در موفقیت اخیر داشتم و می‌خواهم همه بدانند که این گروه‌ها می‌توانند با به دست آوردن کوچکترین فرصتی دوباره مبارزات خود را از سرگیرند.

از دیدگاه این استاد دانشگاه نزدیکی روابط آمریکا و کوبا امری امکان‌پذیر شد زیرا نه آمریکا توانست با تحریم‌های خود دولت کوبا را از پای درآورده و از بین ببرد و نه کوبا در مواجهه با این اقدامات شکست خورد و انقلاب خود را تسلیم زورگویی‌ها آمریکا کرد.

آیا تحریم‌های کوبا پایان می‌یابد؟/لغو تحریم‌ها با اهمیت‌تر از روابط کوبا و آمریکا

به عقیده «روی» بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا و آغاز روابط دیپلماتیک در برابر مسئله تحریم‌ها امری کم اهمیت‌تر است چرا که برای مردم کوبا مسئله لغو تحریم‌ها از هر مسئله دیگری با اهمیت‌تر می‌باشد.

وی در این مورد تأکید می‌کند که نباید خود را فریب دهیم، هم‌اکنون در کنگره آمریکا تعداد زیادی مخالف و موافق با این امر وجود دارد و مسئله لغو تحریم با یک حکم ساده حل نمی‌شود بلکه ارگان‌ها و سازمان‌های زیادی در آن دخیل بوده و باید بر روی این امر بررسی و تصمیم‌گیری کنند.

چه کسی پیروز این میدان شد؟

«روی» در طول سخنان خود تصریح کرد که با وجود شواهد بسیار در پیروزی کوبا در این میدان به دلیل شکست آمریکا، از سویی دیگر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز خود را پیروز این صحنه می‌داند؛ چراکه به عقیده وی کاخ سفید توانسته است یکی از بزرگترین مشکلات موجود در جهان را همان‌طور که بسیاری از کشورها خواستار آن هستند به کمک مذاکره و گفت‌گو حل نماید.

از سرگیری روابط کوبا و آمریکا و مقابله با داعش

وی در ادامه اذعان داشت که این امر برای اطلاعات و امنیت آمریکا یک گزینه مثبت تلقی می‌شود و آمریکا با این کار می‌تواند ثباتی در این کشور و در نتیجه در منطقه ایجاد کند و با نزدیکی با یکی از دولت‌های چپ‌گرای منطقه به نفع خود عمل نماید و مردم کوبا که پس از تحمل این همه سختی تازه به آرامش و رفاه دست یافته‌اند دیگر بازیگران مصمم میدان مبارزه با آمریکا نخواهند بود.

به عقیده آمریکا این پیروزی در رابطه با کوبا می‌تواند مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بعدی در خاورمیانه و روسیه و مقابله با داعش نیز باشد.

ولی به گفته استاد دانشگاه «میامی» این امر بسیار خطرناک‌تر از مسئله کوبا است، چرا که مشکلات و درگیری‌های موجود در سایر نقاط دنیا بسیار خطرناک‌تر از جنگ سرد موجود در کوبا می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول