اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در آستانه سال نو میلادی

رئیس‌ جمهور ونزوئلا از مردم خواست در سال جدید صلح پیشه کنند

رئیس‌جمهور ونزوئلا طی پیامی در آستانه سال نو میلادی از مردم خواست در سال جدید راه صلح و انقلاب را دنبال کنند.

رئیس‌ جمهور ونزوئلا از مردم خواست در سال جدید صلح پیشه کنند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته طی پیامی به مناسبت کریسمس، از هم‌وطنان خود خواست که در سال آتی میلادی راه صلح و انقلاب را در پیش بگیرند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این خصوص خاطرنشان کرد: «امید» نشان سال 2015 خواهد بود که در آستانه آغاز آن هستیم؛ بیایید در سال جدید به همراه یکدیگر ملتی آزادی‌بخش بمانیم و راه موفقیت‌آمیز صلح و انقلاب را ادامه دهیم.

«مادورو» این سخنان را در حالی مطرح می‌کرد که «سیلیا فلورس» همسر وی نیز در کنار او بود. 

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های ملت ونزوئلا برای پیش بردن کشور بدون هیچ تبعیض و بدون در نظر گرفتن نژاد یا گرایش سیاسی، اطمینان داد که با ادامه دادن همین راه، ونزوئلا به کشوری مولد تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این، رئیس‌جمهور ونزوئلا در همین روز دیداری با خانواده قربانیان آشوب‌های خشونت‌آمیز خیابانی داشت که در اوایل سال 2014 منجر به کشته شدن 43 تن و همچنین مجروح شدن ده‌ها نفر شد.

«مادورو» تصریح کرد: ما در مقابل حملاتی که به لطف اتحاد ملت ونزوئلا بر آن غلبه شد، مقاومت کرده‌ایم؛ برای کسانی که طی خشونت‌های صورت گرفته توسط حزب راست فاشیست و اپوزیسیون جان خود را از دست داده‌اند، رحمت خداوند را خواستاریم.

وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه عاملین اقدامات وحشیانه از خارج حمایت می‌شوند، اطمینان داد که انقلاب بولیورای ونزوئلا در سال 2015 به چنین اقداماتی پایان خواهد داد.

بین ماه‌های فوریه و مه سال جاری (اسفند 92 و اردیبهشت 93)، این کشور آمریکای جنوبی شاهد تظاهرات‌های ضد دولتی بود که طبق اظهارات «مادورو» و دیگر مقامات ونزوئلا توسط حزب راست افراطی و ایالات متحده آمریکا حمایت و پشتیبانی می‌شدند و هدفی جز اجرای کودتا علیه دولت را دنبال نمی‌کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول