اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

غول‌های تجاری آمریکا پشت مرزهای کوبا صف کشیدند

شرکت‌های تجاری غول آمریکایی امیدوارند با آغاز روابط دیپلماتیک با کوبا، بتوانند روابط تجاری نزدیکی با این کشور برقرار کنند.

غول‌های تجاری آمریکا پشت مرزهای کوبا صف کشیدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، شرکت های «جنرال موتورز» و «کاترپیلار» و سایر غول‌های تجاری آمریکایی امیدوارند با آغاز روابط دیپلماتیک بین ایالات متحده آمریکا و کوبا، بتوانند روابط تجاری نزدیکی با این کشور برقرار کنند.

شرکت‌های «باکاردی»، «ای‌تی‌اندتی»، «رایزون» و «هیلتون» آمریکایی نیز به بهبود روابط تجاری خود با کوبا پس از آن که آغاز تجدید روابط دیپلماتیک بین این 2 کشور از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «رائول کاسترو» همتای کوبایی وی اعلام شد، امیدوار می‌باشند.

سخنگوی شرکت خودروسازی آمریکایی «جنرال موتورز» اعلام کرد: خبرهای «واشنگتن» درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک با کوبا بسیار دلگرم‌کننده است.

سخنگوی کارخانه تولید ماشین‌آلات کشاورزی «کاترپیلار» به روزنامه «وال استریت ژورنال» یکی از مهم‌ترین و پرنفوذترین روزنامه‌های اقتصادی-سیاسی جهان با موضوع تجاری در آمریکا گفت: کوبا به تمام آن‌چه که ما در ایالات متحده آمریکا تولید کرده‌ایم نیاز دارد و امیدواریم که از این پس روابط تجاری گسترده‌تری را با این کشور برقرار کنیم.

روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کرد که شرکت‌های تلفنی «ای‌تی‌اندتی» و «ورایزون» و شرکت خدمات هتل‌داری «هیلتون» آمریکا، آماده سرمایه‌گذاری در کوبا هستند.

شرکت‌های حمل و نقل هوایی ایالات متحده آمریکا نیز آماده گسترش روابط تجاری خود با کوبا می‌باشند؛ خطوط هوایی آمریکا طی 15 سال 2 بار در هفته برای جابه‌جایی مسافران آمریکایی، امدادگران و روزنامه‌نگاران به این کشور پرواز داشته‌اند.

با این حال شرکت‌های تجاری آمریکا امیدوارند با از سرگیری روابط اقتصادی با کوبا مقررات سختگیرانه برای مسافران تجاری از بین برود و آن‌ها بدون ترافیک‌های هوایی به این کشور سفر کنند.

رهبران برجسته جمهوری‌خواه آمریکا به شدت تصمیم آغاز روابط دیپلماتیک با کوبا را مورد انتقاد قرار دادند.

این روزنامه افزود: در آینده نیز آمریکا قصد دارد با بهره‌گیری از روابط اقتصادی دوجابه با کوبا، بتواند مجوز صادرات مصالح ساختمانی و تجهیزات مورد نیاز برای شرکت‌های خصوصی، رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها و مزارع در این کشور را صادر کند.

«پنی پریتزکر» وزیر بازرگانی آمریکا گفت: گسترش روابط اقتصادی با کوبا در واقع به منزله تقویت حقوق بشر در این کشور صورت خواهد پذیرفت و اهداف بزرگ فوری تجاری پس از آن در اولویت قرار می‌گیرند.

«رائول کاسترو» به تازگی از آزادی 3 تن از زندانیان کوبایی در ایالات متحده آمریکا خبر داده و اعلام کرده است که پس از انجام مذاکراتی با «اوباما» بر سر آغاز مجدد روابط دیپلماتیک بین 2 کشور به توافق رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول