اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمریکا یک بانک آلمانی را به دلیل تجارت با کوبا ۱ میلیارد دلار جریمه کرد

تحریم‌های اقتصادی و تجاری کوبا توسط آمریکا در سطح بین‌المللی نیز آثاری به جای گذاشته به طوری که بانکی در آلمان به علت انجام تجارت با این کشور آمریکای لاتین توسط ایالات‌ متحده آمریکا جریمه شد.

آمریکا یک بانک آلمانی را به دلیل تجارت با کوبا ۱ میلیارد دلار جریمه کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا علاوه بر لطمه زدن به تلاش‌های بین‌المللی در زمینه امکان دسترسی این کشور آمریکای لاتینی به دارو و تحصیلات دانشگاهی بر روابط تجاری بین ایالات‌متحده آمریکا و اروپا نیز تأثیر گذاشته است.

دولت آمریکا «کومرس‌ بانک» آلمان را که یک بانک چند ملیتی و دومین بانک بزرگ این کشور است به علت انجام معاملات تجاری با کوبا بدون در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا بر این کشور آمریکای لاتینی، 1 میلیارد دلار جریمه کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط روزنامه فاینانشیال تایمز، مؤسسه مالی آلمان با پرداخت 650 میلیون دلار جریمه در ماه سپتامبر برای انجام معاملات مالی با کوبا، ایران، سودان و دیگر کشورهای تحریم شده توسط آمریکا موافقت کرده بود؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد وزارت خزانه داری آمریکا جریمه‌ای بیش از 500 میلیون دلار برای کومرس‌بانک آلمان به علت انجام معاملات مالی که در 9 جولای ( 18 تیر 93)  بین شرکت‌های تابعه آمریکا و شرکت‌هایی در کوبا، کره شمالی، میانمار، ایران و سودان توسط این بانک انجام گرفته، قرار داده است.

واشنگتن تحقیقات گسترده‌ای را در مورد بانک‌های اروپایی که تحریم‌های تعیین شده توسط آمریکا در مورد دیگر کشورها را نقض می‌کنند، در پیش گرفته است؛ بر اساس این تحقیقات، بیشترین جریمه مربوط به بانک فرانسوی «بی‌ان‌پی پاریباس» بالغ بر 900 میلیون دلار در ماه جولای بوده است؛ در پاسخ به این اقدامات آمریکا، «آرنود مونتبورگ» وزیر اقتصاد سابق فرانسه به روزنامه فاینانشیال تایمز گفت: این سیاست آمریکا نشان دهنده یک جنگ اقتصادی است.

سایر بانک‌های اروپایی که تحت بررسی آمریکا قرار دارند شامل بانکی در آلمان به نام دویچه بانک، بانک‌هایی در فرانسه به نام‌های کردیت اگریکوله ، سوسیته ژنرال و بانک ایتالیایی یونی کردیت اسپا می‌باشند.

188 کشور عضو سازمان ملل در 28 اکتبر ( 6 آبان 93) تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه کوبا در زمینه‌های اقتصادی، تجارت و امور مالی را که بیش از 50 سال است اعمال شده محکوم کردند.

مجمع عمومی سازمان ملل 23 سال متوالی است که تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا را محکوم کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول