اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سازمان کشورهای آمریکایی خشونت اپوزیسیون ونزوئلا را بررسی می‌کند

سازمان کشورهای آمریکایی به سفارش کمیته قربانیان خشونت‌ اپوزیسیون ونزوئلا، تحقیق درباره رفتارهای خشونت‌آمیز اپوزیسیون این کشور را آغاز می‌کند.

سازمان کشورهای آمریکایی خشونت اپوزیسیون ونزوئلا را بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، کمیته قربانیان گوآریمبا (آشوب‌گران در ونزوئلا) با ارائه سندی که به توضیح جنایات رخ داده علیه نزدیکان خود توسط گروه اپوزیسیون این کشور مربوط می‌شد از سازمان کشورهای آمریکایی خواستند تا به بررسی جرم و جنایات صورت گرفته توسط گروه‌های آشوب‌گر ونزوئلا پرداخته و عدالت را در مورد این مجرمان به اجرا درآورند؛ آن ها معتقدند که اقدامات این گروه آشوب‌گر ونزوئلایی نباید از سوی جامعه بین‌المللی بی مجازات باقی بماند.

ونزوئلا در فواصل ماه‌های فوریه و می سال گذشته (بهمن 92 تا خرداد 93) شاهد درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی از سوی اپوزیسیون این کشور بود که مرگ 43 نفر را در برداشت؛ بسیاری از این مرگ و میرها در اثر برخورد رانندگان موتور سیکلت به موانع ساخته شده از سیم‌های خاردار در پی آشوب‌گری‌هایی که در این کشور ایجاد شده بود رخ داده و برخی نیز بر اثر شلیک گلوله کشته شدند.

به دلیل این‌ که اکثر رسانه‎‌های بین‌المللی، گوآریمبا‌ها را به عنوان افرادی که بر اساس اصول دولت ونزوئلا عمل می‌کنند به تصویر می‌کشیدند حامیان گروه قربانیان مصمم شدند تا به افشای حقیقت بپردازند.

«دسیره کابررا» نماینده گروه قربانیان بیان کرد: ما می‌خواهیم به گسترش حقیقت کمک کنیم و پاسخ مثبت رسانه‌ها به ما باعث می‌شود تا مردم ونزوئلا و رسانه‌های بین‌المللی واقعیت موجود را درک کنند.

کمیته قربانیان گوآریمبا معتقدند که «لئو پولدو لوپز» رهبر گروه اپوزیسیون که توسط دولت ونزوئلا دستگیر و در زندان به سر می‌برد، «ماریا ماچادو» و دیگر رهبران گروه اپوزیسیون مسئول ترویج خشونت‌های ایجاد شده توسط گوآریمباها هستند.

کمیته قربانیان با حضور در سفارتخانه‌های ایالات‌متحده آمریکا و اسپانیا طی هفته گذشته سندی را ارائه دادند که نقض حقوق بشر صورت گرفته توسط گروه افراطی و آشوب‌گر گوآریمبا را نشان می‌داد؛ آن‌ها با این اقدام انتقاد خود را از سفارتخانه‌هایی که با دستور دولت‌های متبوع خود از لوپز حمایت می‌کنند اعلام کردند.

کمیته قربانیان برای ارائه این سند در دفتر سازمان ملل متحد در کاراکاس ( پایتخت ونزوئلا) نیز حضور یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول