اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

از سوی نخست وزیر «سنت وینسنت و گرنادینس»

تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه کوبا محکوم شد

نخست وزیر «سنت وینسنت و گرنادینس» تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد و خواستار آزادی 3 کوبایی که به علت دفاع از حاکمیت کشور خود در ایالات‌متحده آمریکا زندانی هستند، شد.

تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه کوبا محکوم شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا‌لاتینا»، «رالف گونزالوس» نخست وزیر «سنت وینسنت و گرنادینس» پس از ورود به «هاوانا» (پایتخت کوبا) برای شرکت در پنجمین نشست بین کشورهای عضو جامعه کارائیب (کاریکوم) در کوبا گفت: ما باید در مورد رسیدگی به موضوعات بین‌المللی که بر روی روابط کشورهای عضو منطقه آمریکای لاتین تأثیرگذار است با هم همکاری داشته باشیم که یکی از این موضوعات درخواست پایان دادن تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا است.

اولین هیئت اعزامی از سوی کشور «سنت وینسنت و گرنادینس» برای شرکت در پنجمین نشست «کاریکوم» می‌باشد؛ این نشست دوشنبه 8 دسامبر ( 17 آذر93) در هاوانا (پایتخت کوبا) برگزار می‌شود. 

پنجمین نشست «کاریکوم» در کاخ انقلاب «هاوانا» و با هدف افزایش همگرایی و توسعه اقتصادی کشورهای منطقه آمریکای لاتین برگزار می‌شود.

«جنیفر جونز کرناهان» سفیر «ترینیداد و توباگو» در کوبا تصریح کرد: موضوعاتی که در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت شامل فقر، برابری و عدالت اجتماعی می‌باشد.

«کاریکوم» در جولای سال 1973 تاسیس شد و هدف آن دستیابی به همگرایی اقتصادی بین کشورهای عضو، هماهنگی مشترک در سیاست خارجی و همکاری در زمینه آموزش، فرهنگ و صنعت بوده است.

کشورهای عضو جامعه کارائیب در حال حاضر شامل «آنتیگوا»، «باهاماس»، «باربادوس»، «بلیز»، «دومینیکا»، «گرانادا»، «گویانا»، «هائیتی»، «جامائیکا»، «مونتسرات»، «سنت کریستوفر و نویس»، «سنت لوسیا»، «سنت وینسنت و گرنادینس»، «سورینام »، «ترینیداد و توباگو » هستند.

اولین نشست بین کوبا و کشورهای عضو جامعه کارائیب (کاریکوم) در سال 2002 به مناسبت گرامیداشت سی‌امین سال روابط دیپلماتیک بین «هاوانا» و «کاریکوم » رخ داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول