اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز:

۴ وزیر در اجلاس بیست و سوم نماز تجلیل می‌شوند

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور گفت: همایش‌های پیش اجلاس در استان خوزستان با هدف شناسایی ظرفیت این استان و تجلیل از خادمان نماز در ۲۷ شهرستان انجام شد، همچنین از ۴ وزیر مؤثر برای اجلاس بیست و سوم نماز دعوت کرده‌ایم.

۴ وزیر در اجلاس بیست و سوم نماز تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، دومین نشست منطقه‌ای بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با حضور حجج اسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، سیدجواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و‌ نصیر نیک‌نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، سیدمحمد عبداللهی معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور و دبیر اجلاس‌های سراسری نماز و جمعی از نمایندگان ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 25 آذر ماه) در ساختمان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

*لزوم تدوین کتب مرجع نماز برای ائمه نمازجمعه

موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست گفت: مسأله نماز و اجلاس سراسری نماز یکی از ابتکارات بسیار خوب و کارگشای حاج آقا قرائتی است که در دوران متمادی به وسیله دو، ولی فقیه الهی و دو نایب برحق امام زمان(عج) تأیید شده و ادامه پیدا کرده است که فرازهایش بیشتر از نشیب‌هایش است، امیدوارم اجلاس بیست و سوم یکی از فرازهای این حرکت باشد.

وی افزود: حجت‌الاسلام خاموشی در جلسه مشترک با حاج آقا قرائتی پیشنهادی کردند که «نماز و تعالی فرهنگی» موضوع اجلاس بیست و سوم شود. حاج آقا قرائتی پذیرفت و بحث علمی آن به معاونت آموزش و پژوهش سازمان واگذار شد.

موسوی هوایی ابراز داشت: در نماز جمعه دو هفته پیش تهران آیت‌الله صدیقی به موارد نقض حقوق بشر در آمریکا پرداخت و نمونه‌هایی را بیان کرد، دوست داشتیم ائمه نماز جمعه با ما همکاری داشتند، چنانچه با اکثر استان‌ها با روحانیون پیوند داریم، مثلاً ما درباره نقض حقوق بشر در آمریکا 10 جلد کتاب 150 تا 200 صفحه‌ای داریم که منبع خوبی برای ائمه نماز جمعه برای بیان این مطالب است، ای کاش در مسأله نماز هم چنین کاری شود و کتب مرجع کاملی به صورت تجمیع مکتوبات نماز تهیه کنیم.

وی ادامه داد: در یک مجموعه 10 جلدی و هر جلد 500 تا 600 صفحه‌ای موضوعاتی درباره نماز گردآوری شده است و برای ارائه به حوزه‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان منبع و مرجعی برای پایان‌نامه‌های مربوط به نماز منابع خوبی است، ائمه جمعه و جماعات هم باید از این منابع برای استفاده در خطبه‌های خود استفاده کنند.

*تقدیر از چهار وزیر مؤثر در اجلاس بیست و سوم نماز

در ادامه سیدمحمد عبداللهی معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور و دبیر اجلاس‌های سراسری نماز خاطرنشان کرد: امسال کمیته علمی و پژوهشی اجلاس نماز به سازمان تبلیغات و کار کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی آن بر عهده سازمان صدا و سیما گذاشته شد که کار بسیار مبارکی بود، اگر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بخواهیم موفقیت‌هایی به دست آوریم، لاجرم باید گروهی کار کنیم و باید ظرفیت های همدیگر را بشناسیم و از این ظرفیت‌ها در جهت تربیت ارزش‌های خودمان بهره ببریم.

وی افزود: در یک فرصت 60 روزه آمار 1800 مقاله آمار بسیار مطلوبی است که اگر هدفمان را درست تبیین کنیم مسائل خود به خود حل خواهد شد، 1800 مقاله از حوزویان، فرهنگیان و دانشگاهیان در کنار فضای مجازی خانواده‌های بسیاری را درگیر این مسأله می‌کند و این کار عظیمی است که هم‌افزایی بسیار مطلوب در برگزاری اجلاس وجود دارد. برگزاری اجلاس‌های منطقه‌ای نماز کار اولی بود که بسیار خوب بود.

عبداللهی با تأکید بر اینکه باید به سوی کاربردی کردن مسأله نماز گام برداشت، بیان داشت: بحث مساجد سر راهی و نمازخانه‌های بین راهی استان خوزستان و همایش‌های پیش اجلاس با هدف شناسایی ظرفیت استان و تجلیل از خادمان نماز در 27 شهرستان استان کار بسیار خوبی بود که انجام شد، از چهار وزیر مؤثر برای اجلاس بیست و سوم دعوت کرده‌ایم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول