اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نمایندگی دیپلماتیک فلسطین در کلمبیا ارتقا یافت

کلمبیا ضمن استقبال از وزیر خارجه فلسطین از ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک فلسطین در بوگوتا خبر داد و این امر را گامی مهم در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

نمایندگی دیپلماتیک فلسطین در کلمبیا ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، موضوع ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک فلسطین در کلمبیا از مأموریت ویژه به مأموریت دیپلماتیک در 5 دسامبر (14 آذر 93) از سوی مقامات این کشور آمریکای لاتینی مطرح شد و پس از آن حضور «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه فلسطین در این کشور گامی بزرگ در جهت به رسمیت شناختن این سرزمین به عنوان کشوری مستقل تلقی گشت.

«المالکی» طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری «ال‌کلمبیانو» افزود: با این ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک هیئت فلسطینی می‌تواند از تمام امتیازها و شرایطی که تمام سفارتخانه‌ها از آن برخوردارند، بهره‌مند شود.

تقویت روابط دیپلماتیک کلمبیا با فلسطین به عنوان نمونه‌ای از حمایت‌های کشورهای آمریکای لاتین پس از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اوایل سال جاری محسوب می‌شود.

«انگلیس»، «اسپانیا»، «فرانسه»، «ایرلند» و «سوئد» طی سال جاری اقداماتی را در راستای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل انجام دادند و «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل طی بیانیه‌ای عمومی در ماه نوامبر اعلام کرد که انتظار دارد اقداماتی به این صورت در بین کشورهای دیگر نیز رواج یابد.

«ال‌سالوادور»، «شیلی»، «پرو»، «برزیل» و «اکوادور» پس از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه سفرای خود را از اسرائیل فرا خواندند و «ونزوئلا» و «بولیوی» نیز روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم به حالت تعلیق درآوردند.

ونزوئلا در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین کمک‌های بشر دوستانه خود را به نوار غزه ارسال کرد و همچنین اردوگاهی را به منظور حمایت و مراقبت از کودکان زخمی و یتیم غزه طی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این نوار محصور ساحلی و شرایط تحصیل رایگان صدها دانشجوی پزشکی فلسطینی را در ونزوئلا ایجاد کرد.

شورای ملی فلسطین نیز برای پشتیبانی و حمایت‌های کشورهای آمریکای لاتین از مردم غزه یک بیانیه قدردانی عمومی صادر کرد.

با وجود آن‌‌که کلمبیا روابط دیپلماتیک خود را با فلسطین ارتقا داده است اما همچنان برخی از روابط نزدیک خود با رژیم صهیونیستی را نیز حفظ کرده و همکاری‌های 2 جانبه‌ای را در زمینه نظامی با این رژیم دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول