اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در بیانیه‌ای

فارک خواستار اجرای عدالت در مذاکرات صلح با دولت کلمبیا شد

سخنگوی نیروهای مسلح انقلابی «فارک» ضمن تأکید بر ضرورت اجرای عدالت در روند مذاکرات صلح خطاب به دولت کلمبیا اعلام کرد قانون عفو و مصونیت از مجازات برای هر ۲ طرف مذاکرات باید به طور مساوی و یکسان اعمال شود.

فارک خواستار اجرای عدالت در مذاکرات صلح با دولت کلمبیا شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «پابلو کاتاتومبو» سخنگوی نیروهای مسلح انقلابی فارک طی قرائت بیانیه این گروه در پاسخ به طرح ارائه شده دولت کلمبیا در مذاکرات صلح در «هاوانا» پایتخت کوبا اعلام کرد که توافق‌نامه صلحی را که مشروط به مجازات و زندانی شدن نیروهای خود به جرم ایجاد تنش و درگیری‌ در 50 سال اخیر در این کشور باشد را نخواهد پذیرفت.

دولت کلمبیا طی این طرح اعلام کرده بود که تمامی نیروهای فارک که در طول سال‌های جنگ و درگیری در این کشور مرتکب جرمی شده‌اند باید زندانی شده و به مجازات برسند.

این در حالی است که مقامات فارک این مسئله را نپذیرفته و خواستار ادامه روند عفو و مصونیت از مجازات برای متهمان شده‌اند.

«کاتاتومبو» همچنین اعلام کرد که بیان شروط یک جانبه در مذاکرات صلح از سوی دولت کلمبیا امری نادرست بوده و قطعا مانع از برقراری صلحی پایدار در کشور می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد که دولت در این طرح خواستار مجازات اعضای متهم فارک طی سال‌های گذشته است ولی از جرم نظامیان سخنی نگفته و طرح مصونیت از مجازات برای آن‌ها را همچنان ادامه می‌دهد، این در حالی است که همه اعم از نظامیان و ارتش کلمبیا و همچنین نیروهای فارک در این سال‌ها اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند.

بر اساس این بیانیه دولت باید در مذاکرات صلح طرح‌هایی را پیشنهاد دهد که باعث ایجاد صلح و عدالت در کشور شده و در نهایت صلحی پایدار را بین آن‌ها ایجاد کند.

درگیری بین نیروهای مسلح انقلابی «فارک» و دولت کلمبیا از ابتدا تاکنون باعث آواره شدن بیش از 4 میلیون کلمبیایی و همچنین کشته شدن 600 هزار نفر شده است.

از این رو مذاکرات صلح بین آن‌ها از 12 نوامبر سال 2012 در «هاوانا» پایتخت کوبا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول