اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دادستان کل ونزوئلا:

خشونت پلیس در آمریکا نمونه بارز نقض حقوق‌بشر است

دادستان کل ونزوئلا ضمن محکوم کردن سیاست‌های ریاکارانه دولت آمریکا، خشونت اخیر پلیس این کشور را نمونه‌ای از نقض حقوق بشر اعلام کرد.

خشونت پلیس در آمریکا نمونه بارز نقض حقوق‌بشر است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «لوئیسا اورتگا دیاز» دادستان کل ونزوئلا دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا را متهم به اعمال استانداردهای دوگانه در سیاست‌های حقوق بشر این کشور دانست.

«اورتگا دیاز» طی مصاحبه‌ای رادیویی ضمن بیان سیاست‌های ریاکارانه آمریکا، از صدور حکم برائت «دانیل پانتالئو» مأمور پلیس سفید پوست این کشور از اتهام قتل «اریک گارنر» شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط دادگاه نیویورک انتقاد کرد.

وی افزود: سیاست‌های اجرایی آمریکا با موضوع حقوق‌بشر تناقض دارد همانطور که سیستم عدالت کیفری این کشور حکم تبرئه افسران پلیسی را که متهم به قتل مردم رنگین پوست هستند، صادر می‌کند؛ همچنین زندان گوانتانامو که در آن سازمان سیا بدترین رفتار با زندانیان را انجام می‌دهد از قبیل شکنجه با آب، محرومیت از خواب به مدت 180 ساعت و اعتراف گرفتن از زندانی در حالی که برهنه بوده و صورتش پوشانده شده، نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا می‌باشد.

دادستان کل ونزوئلا همچنین بیان کرد: همواره مواردی که نشان دهنده نقض حقوق بشر بوده، توسط دولت آمریکا و رسانه‌های جمعی سانسور شده است.

اورتگا دیاز تصریح کرد: ایالات‌متحده آمریکا که هنوز اساسنامه دادگاه جنایی بین‏‌المللی رم را نپذیرفته نمی‌تواند در مورد نقض حقوق‌بشر توسط دیگر کشورها اظهارنظر کند.

وی در پایان اظهار داشت: ونزوئلا تاکنون معاهدات و قراردادهای بین‌المللی بسیاری را در زمینه حقوق بشر به امضا رسانده و متعهد به انجام آن‌ها نیز بوده و قانون اساسی این کشور بیانگر اعمال سیاست‌هایی مبنی بر احترام به حقوق‌بشر می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول