اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عضو سابق سیا:

آمریکا دیگر نمی‌تواند به کشورهای جهان درس اخلاق بدهد

عضو سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا با اشاره به گزارش منتشر شده در مورد اقدامات غیرانسانی سیا، گفت: واشنگتن دیگر نمی‌تواند خود را در جایگاه برتر قرار داده و به جهان درس اخلاق بدهد.

آمریکا دیگر نمی‌تواند به کشورهای جهان درس اخلاق بدهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتشار گزارش خلاصه و سانسور شده سنای آمریکا در مورد برخی اقدامات آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) علیه مظنونین به ارتباط با گروه‌های تروریستی، واکنش‌های متعددی را به همراه داشته است.

در تازه‌ترین اظهارنظر، «لری جانسون» تحلیلگر سابق سازمان سیا به این گزارش واکنش نشان داده و گفته است آمریکا دیگر نمی‌تواند خود را در موضع برتر اخلاقی قرار داده و به جهان درس بدهد.

آقای جانسون که با پایگاه خبری «اسپوتنیک» مصاحبه می‌کرد، گفت: «ایالات متحده مخالفت با شکنجه را مایه مباهات خود معرفی کرده و در جایگاه برتر قرار می‌گرفت که بتواند به دیگر کشورها درس دهد.»

این کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ضدتروریسم با بیان اینکه واشنگتن با شکنجه مظنونین، سابقه‌ای نامبارک بر جای گذاشته که دیگر کشورها می‌توانند به آن استناد کنند، افزود: «خوب، آن‌ها دیگر از این نعمت بهره‌مند نیستند.»

کمیته اطلاعات سنای آمریکا هفته گذشته پس از مدت‌ها گزارشی در رابطه با روش‌های اعتراف‌گیری با توسط به شکنجه در سازمان سیا منتشر کرد. انتشار این گزارش هرچند خلاصه و سانسور شده، جنجال زیادی به راه انداخته و موجب شده تا انتقادات زیادی در دولت سابق آمریکا مطرح شود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول