اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا و چین روابط خود را در زمینه انرژی گسترش می‌دهند

رئیس جمهور ونزوئلا توافق‌نامه‌های جدیدی را با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان چینی در زمینه انرژی به امضا رساند.

ونزوئلا و چین روابط خود را در زمینه انرژی گسترش می‌دهند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا توافق‌نامه‌های جدیدی را با سرمایه‌گذاران چینی در زمینه‌ انرژی به امضا رساند و شروع به ساخت کارخانه‌هایی برای تولید، مونتاژ، تعمیر و نگهداری صنایع و تجهیزات الکتریکی-روشنایی و لامپ‌های ال ای دی کرد.

«مادورو» طی برگزاری یک نشست با سرمایه‌گذاران چینی در کاخ ریاست جمهوری «میرافلورس» ونزوئلا، توافق‌نامه‌های جدیدی را در زمینه انرژی و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک به امضا رساند.

رئیس جمهور ونزوئلا از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های چینی درخواست کرد تا به طور خستگی‌ناپذیری برای توافق‌نامه‌های ایجاد شده کار کنند.

 اتحاد جدید بین این 2 کشور در نتیجه سفر یک هیئت نمایندگی دیپلماتیک ونزوئلایی از چین به رهبری «رودولفو مارکو تورس» وزیر اقتصاد-امور مالی و بانکداری عمومی، «اسدروبال چاوز» وزیر نفت و معادن و «هکتور رودریگز» وزیر آموزش و پرورش این کشور صورت گرفته است.

چین و ونزوئلا چهلمین سالگرد روابط دیپلماتیک خود در سال جاری را جشن گرفته‌اند و در این راستا در اواسط امسال توافق‌نامه‌های جدیدی را در زمینه‌های اقتصادی-اجتماعی نیز با یکدیگر به امضا رسانده‌اند؛ از جمله این توافق‌ها، ارسال روزانه 600 هزار بشکه نفت ونزوئلا به چین می‌باشد.

این 2 کشور همچنین از طریق ساخت و ساز مسکن برای مردم ونزوئلا، روابط تجاری و دیپلماتیک خود را تقویت کرده‌اند.

ونزوئلا در بخش هوا و فضا نیز با چین همکاری‌هایی داشته و به ساخت 2 ماهواره یکی به نام «سیمون بولیوار» در سال 2008 و دیگری با عنوان «فرانسیسکو د میراندا» در سال 2012 پرداخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول