اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

امضای تفاهم‌نامه توسعه مسکن بین ونزوئلا و چین

دولت ونزوئلا مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌های همکاری را در راستای توسعه بخش مسکن با چین امضا کرد.

امضای تفاهم‌نامه توسعه مسکن بین ونزوئلا و چین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، دولت ونزوئلا ضمن امضای تفاهم‌نامه‌هایی با دولت چین در راستای ساخت شهرک‌های بیشتر اعلام کرد که چیزی در حدود 2 میلیون دلار از صندوق مالی چینی ونزوئلایی برای این منظور سرمایه‌گذاری می‌شود.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در سالن «سیمون بولیوار» مقر ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتینی با نماینده دولت چین تفاهم‌نامه‌های متعددی امضا کردند که به موجب آن‌ها تأمین مواد اولیه برای ساخت مسکن طی سال‌های 2014 و 2015 در چارچوب برنامه‌های «طرح بزرگ محله جدید»، «محله تریکولور» و «طرح بزرگ مسکن ونزوئلا» تضمین می‌شود.

از میان توافقات صورت گرفته می‌توان به راه‌اندازی یک منطقه اقتصادی ویژه در ایالت‌های «پوئرتو کابیو» و «آنسائوآتگی» برای بخش ساخت و ساز اشاره کرد. ساخت 8 کارخانه تولید در، پنجره، سقف کاذب و دیگر مصالح لازم برای ساخت مسکن نیز مورد توافق قرار گرفت.

رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد که این چهارمین دستور کار دولتش با نماینده چین می‌باشد که نسبت به موارد قبلی از سطح بالاتری برخوردار است.

«مادورو» اعلام کرد که طی چند ماه شهرک‌های بیشتری در ونزوئلا ساخته خواهد شد که تعدادش از تمام مسکن‌های ساخته شده در قرن بیستم در این کشور بیشتر خواهد بود.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد که تاکنون 662 هزار خانه در چارچوب «طرح بزرگ مسکن ونزوئلا»، «طرح بزرگ محله جدید» و «محله تریکولور» در ونزوئلا ساخته شده است.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین افزود که در سال 2019، 6 میلیون خانه برای حدود 25 میلیون نفر یعنی 80 درصد از جمعیت فعال ونزوئلا در دست ساخت قرار خواهد گرفت.

«مادورو» فراخوان برگزاری نشست بین‌المللی «مهندسی و کشاورزی برای زندگی بهتر» را نیز اعلام کرد؛ این نشست در تاریخ 2 و 3 اکتبر (10 و 11 مهر 93) در «مدرسه ونزوئلایی برنامه‌ریزی» برگزار خواهد شد و هدفش ارتقا و افزایش مدل‌های ساختمانی، مدل‌های زیبایی‌شناسی و بررسی ساختمان‌سازی ونزوئلا در قرن بیست و یکم می باشد.

به گزارش فارس، اجرای «طرح بزرگ مسکن ونزوئلا» در تاریخ 30 آوریل سال 2011 (10 اردیبهشت 1392) توسط «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا و با هدف پاسخ به کسری بودجه بخش مسکن و به ویژه توجه به خانواده‌هایی که پس از باران‌های سیل‌آسا در کشور ونزوئلا در اواخر سال 2010 و اوایل 2011 آواره شده بودند آغاز شد.

«طرح بزرگ محله جدید» و «محله تریکولور» نیز توسط «نیکلاس مادورو» در تاریخ 2 نوامبر سال 2013 (11 آبان 1392)  آغاز شد. این برنامه اجتماعی تامین آب آشامیدنی، اجرای طرح فاضلاب، بهبود سیستم برق‌رسانی و بازسازی خانه‌ها و زیباسازی محله‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول