اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پس از 3 هفته تعلیق

مذاکرات «فارک» و دولت کلمبیا 10 دسامبر از سر گرفته می‌شود

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) و دولت این کشور بار دیگر مذاکرات را پس از 3 هفته تعلیق از سر خواهند گرفت.

مذاکرات «فارک» و دولت کلمبیا 10 دسامبر از سر گرفته می‌شود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌تیمپو»، هیئت مذاکره کنندگان نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) و دولت «خوان مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهور این کشور برای شروع مجدد مذاکرات صلح که از 3 هفته گذشته به حالت تعلیق در آمده بود، به اجماع رسیدند.

بر اساس توافق بین دولت کلمبیا و «فارک» مذاکرات صلح از 10 دسامبر سال جاری (19 آذر 93) از سر گرفته خواهد شد.

روز گذشته طرفین مذاکره از طریق بیانیه‌ای که توسط «خوسه لوئیس پونسه» دیپلمات کوبایی خوانده شد اعلام کردند: ما نمایندگان دولت و «فارک» معتقدیم که بحران به پایان رسیده و اعلام می‌کنیم توافق کرده‌ایم که دور آتی مذاکرات صلح بین 10 تا 17 دسامبر سال جاری (19 تا 26 آذر 93) با هدف پیش بردن مسئله جلوگیری از درگیری برگزار شود.

16 نوامبر سال جاری (25 آبان 93) مذاکرات صلح توسط رئیس‌جمهور کلمبیا متوقف شد؛ علت این اقدام، ربوده شدن ژنرال «روبن آلسالته» توسط «فارک» بود که به تازگی آزاد شده است.

«سانتوس» ضمن تاکید بر اهمیت روند صلح برای مقابله با درگیری‌های مسلحانه موجود در این کشور آمریکای جنوبی تصریح کرد که طرفین تمایل به اعتمادسازی و ایجاد محیطی بهتر برای پیشرفت مذاکرات دارند.

نمایندگان دولت کلمبیا و «فارک» روز گذشته برای دومین روز متوالی نشستی در «هاوانا» پایتخت کوبا برگزار کردند تا بدین ترتیب پیرامون راه‌های از سرگیری مذاکرات بحث کنند؛ طرفین بر اهمیت ایجاد مکانیسمی دائمی جهت هموار کردن راه بحران‌های احتمالی در آینده تاکید کردند.

در نوامبر 2012 (آبان 91)، دولت کلمبیا و «فارک» روند مذاکرات صلح را برای پایان دادن به کهن‌ترین درگیری مسلحانه در نیمکره غربی آغاز کردند و طرفین طی مدت 2 سال به توافقاتی پیرامون 3 موضوع از 6 مسئله‌ای که در دستور کار قرار داشت دست یافتند؛ این توافقات شامل اصلاحات شهری در مه 2013 (اردیبهشت 92)، مشارکت سیاسی در نوامبر 2013 (آبان 92) و مواد مخدر در مه 2014 (اردیبهشت 93) می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول