اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کمیسیون اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب:

افزایش روابط تجاری با «چین» باعث ایجاد ثبات اقتصادی در منطقه می‌شود

کمیسیون اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب ضمن تأکید بر ضرورت افزایش روابط تجاری منطقه با چین و کشورهای آسیایی اعلام کرد که این امر باعث ایجاد ثبات اقتصادی در منطقه می‌شود.

افزایش روابط تجاری با «چین» باعث ایجاد ثبات اقتصادی در منطقه می‌شود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، کمیسیون اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب (سپال) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای این منطقه باید در سال‌های آتی به منظور تقویت نظام اقتصادی و ایجاد ثبات در این حوزه، روابط تجاری خود با چین و سایر کشورهای آسیایی را بیشتر کنند.

بر اساس این بیانیه در تمامی کشورهای این منطقه خصوصا کشورهای آمریکای جنوبی که طی سال‌های اخیر دارای روابط تجاری با چین بوده‌اند، رشد اقتصادی، کاهش بیکاری و برقراری ثبات در نظام اقتصادی کلان آن‌ها کاملا قابل مشاهده می‌باشد.

براساس گزارشات کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد تمامی اقدامات چین در ایجاد روابط با کشورهای جهان و همچنین اصلاح نظام اقتصادی در آن‌ها حاکی از اهمیت نقش چین در این عرصه می‌باشد.

به همین دلیل «سپال» نیز بر افزایش روابط و مستحکم شدن آن با این کشور آسیایی اصرار فراوانی دارد.

بر طبق این بیانیه کشورهای منطقه می‌توانند در نخستین نشست مشترک جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب (سلاک) با چین در سال 2015 فرصت را مغتنم شمرده و برای تنظیم قراردادهای جدید و برقراری روابط گسترده‌تر با این کشور اقدام نمایند.

این کمیسیون در طول بیانیه همچنین اعلام کرده که اموری چون رسیدگی به زیرساخت‌ها و شهرسازی در رأس مسائل مورد نیاز برای همکاری با چین قرار داشته و باید هرچه سریع‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

«آلیسیا بارسنا» دبیر «سپال» در رابطه با این موضوع  ضمن اظهار امیدواری برای رشد 5 درصدی جمعیت شهرنشینان در کشورهای منطقه آمریکای لاتین تا سال 2030 این‌طور بیان می‌کند: امید داریم که هر 2 طرف برای از بین بردن مشکلات شهرنشینی در منطقه آمریکای لاتین تلاش کنند.

وی در این راستا ونزوئلا را به عنوان کشوری پیشتاز در این عرصه یاد کرده و اعلام کرد که دولت بولیواری ونزوئلا با اعطای 600 هزار مسکن به شهروندان خود از پیشرفت خوبی در این زمینه برخوردار می‌باشد.

به گزارش سازمان ملل طی 20 سال اخیر فقر تا 17 درصد در بین کشورهای منطقه آمریکای لاتین کاهش یافته که ونزوئلا و بولیوی در رأس این آمار قرار دارند.

به گفته «سپال» چین و انجمن ملل آسیای جنوب شرقی تا‌کنون توافق‌نامه‌های خوبی را در عرصه واردات محصولات کشورهای آمریکای لاتین به آسیا نیز به امضا رسانده‌اند.

این کمیسیون همچنین امیدوار است تا در سال‌های آینده بیش از 80 درصد روابط تجاری «اوناسور» با جهان در محدوده روابط این منطقه با اتحادیه «پاسفیک» جای داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول