اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

موافقت نهایی چین برای ساخت کانال نیکاراگوئه

رئیس جمهور نیکاراگوئه و رئیس شرکت چینی‌‌‌‌‌‌‌ «اچ‌کی‌ان‌دی» بر سر مقدمات نهایی ساخت کانال بین اقیانوسی نیکاراگوئه به توافق رسیدند.

موافقت نهایی چین برای ساخت کانال نیکاراگوئه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دنیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه و «وانگ جینگ» رئیس شرکت چینی «HKND» (شرکت مسئول ساخت کانال نیکاراگوئه) طی نشستی در «ماناگوآ» پایتخت نیکاراگوئه بر سر مقدمات نهایی ساخت کانال بین اقیانوسی نیکاراگوئه به توافق رسیدند.

«روساریو موریو» یکی از اعضای شورای هماهنگی ارتباطات و شهروندی نیکاراگوئه در رابطه با برگزاری این نشست اعلام کرد: این مذاکرات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود؛ چراکه طی آن تمامی مطالب حائز اهمیت در رابطه با ساخت این کانال مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

دولت نیکاراگوئه در ماه جون سال 2013 قرارداد ساخت این کانال بین اقیانوسی را با شرکت «HKND» به امضا رساند، کانالی که از وسعتی بیش از سه برابر وسعت کانال پاناما برخوردار می‌باشد.

کانال نیکاراگوئه که در صورت ساخت به عنوان پل ارتباطی بین اقیانوس آرام و اطلس عمل می‌کند یکی از بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین پروژه‌های ساخت و ساز در منطقه آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

به گفته «جینگ» در طول این نشست، مراحل اولیه ساخت کانال با احداث یک بندر تخلیه در اقیانوس آرام جنوبی و چندین راه انتقال برای کالاهای حجیم از سال آینده آغاز خواهد شد.

براساس توافقات انجام شده زمان ساخت کانال بین اقیانوسی نیکاراگوئه با برخورداری از عرض 230 تا 530 متر و عمقی 26 تا 30 متر، 5 سال به طول خواهد انجامید.

طول این کانال همچنین با عبور از کشور نیکاراگوئه از شرق به غرب مسافتی 278 کیلومتری را طی خواهد کرد.

طی این گفت‌وگو حقوق انحصاری راه‌اندازی و ساخت کانال نیکاراگوئه به مدت 50 سال به شرکت چینی «HKND» واگذار خواهد شد.

به گزارش کارشناسان این شرکت سالانه 5100 کشتی باربری که به دلیل حجم زیاد قادر به عبور از کانال پاناما نیستند، می‌توانند از این کانال عبور کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول