اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سردار کاظمینی در اختتامیه جشنواره الحافظون:

امام راحل با قدرت نرم قرآن، اسلام را به سراسر گیتی معرفی کرد

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) امام خمینی(ره) را آفند‌کننده در جنگ نرم دانست و گفت: امام راحل با قدرت نرم قرآن، اسلام را به سراسر گیتی معرفی کرد.

امام راحل با قدرت نرم قرآن، اسلام را به سراسر گیتی معرفی کرد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره حفظ قرآن کریم ویژه مردم و بسیجیان تهران بزرگ با عنوان «الحافظون» بعدازظهر امروز در سالن کوثر ناحیه بسیج شهید محلاتی و با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد.

امام با هدف پیاده کردن اسلام انقلاب را پایه گذاری کرد، نه بیرون کردن شاه

در این مراسم کاظمینی با اشاره به اهداف امام‌خمینی(ره)‌ در بنیان جمهوری اسلامی گفت:‌ اساساً امام خمینی‌(ره) این انقلاب را برای بیرون راندن رژیم شاهنشاهی بنیان نگذاشت، البته این اول کار انقلاب بود اما هدف امام راحل پیاده کردن اسلام ناب محمدی و انس مردم با قرآن و عترت پایه‌گذاری شد. انقلاب اسلامی مبانی‌اش براساس قرآن است و یکی از اهداف آن پیاده شدن قرآن در زندگی ما است.

کاظمینی با اشاره به جان‌فشانی شهدا برای اعتلای قرآن کریم، گفت:‌ شهدا برای عظمت قرآن راه اهل‌بیت(ع) و قیام امام حسین(ع) را سرلوحه کار خود قرار دادند و 8 سال در سخت‌ترین شرایط قرار گرفتند تا امروز بتوانیم با آرامش و امنیت قرآن را در زندگی جاری کنیم و زندگی‌مان قرآنی شود.

امام راحل با قدرت نرم قرآن، اسلام را به سراسر گیتی معرفی کرد

وی اسلام ناب محمدی را یکی از آفند‌های جنگ نرم بیان کرد و گفت: امام خمینی(ره) آفندکننده در جنگ نرم بود زیرا با قدرت نرم قرآن و عترت و درک درست قیام عاشورا اسلام را به سراسر گیتی معرفی کرد. ایشان نظامی را به عنوان الگو پایه‌ریزی کرد که بعد از هزار و 400 سال برای همه بشریت نمونه است و این حکومت می‌تواند در سراسر گیتی حاکمیت کند.

بسیجی در یک دستش قرآن و در دست دیگرش سلاح است

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) عظمت انقلاب را به دلیل وجود مبانی اسلام در کشور دانست و گفت: عظمت انقلاب به این است که کشور ما مبانی و ایدئولوژی اسلام ناب محمدی را دارد، بنا بر این این پایه‌ریزی ما را برآن داشت که برای قرآن، عترت و ترویج فرهنگ عاشورا بیش از این تلاش کنیم و دغدغه داشته باشیم، البته عرصه بسیج بر همین اساس است زیرا بسیجی کسی است که یک دستش قرآن و دست دیگرش صلاح است و الگوی بسیجی امام علی(ع) اولین حافظ و کاتب قرآن کریم است. پس ضروری است ما با تلاش فراوان قرآن کریم را در زندگی جاری کنیم.

بسیجیان با عزم خود خواسته امام و رهبری را محقق می‌کنند

وی با اشاره به راه‌اندازی سازمان قرآن و عترت در سپاه محمد رسول‌الله(ص) گفت: برای جاری کردن قرآن در زندگی مردم همتی در بسیج وجود داشت اما نیاز به یک روند ساختاری بود تا در قالب یک سازمان و مجموعه مباحث قرآنی را هدایت کند. از این ‌رو از دو سال گذشته سازمان قرآن و عترت در سپاه تهران راه‌اندازی و فضای بسیج روز به روز برای حفظ، روخوانی، مفاهیم، تفسیر و سبک زندگی قرآنی، شناخت امام حسین(ع) و غدیر آماده شد. البته این شروع کار است و ما هنوز حتی در میانه راه هم نیستیم و باید تلاش زیادی داشته باشیم که این کار نیازمند همت بسیجیان است و آنها با عزم و همت جهادی خود اتفاقی که آرزوی امام و رهبری است را محقق می‌کنند.

کاظمینی با اشاره به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: وقتی رهبر می‌فرمایند: باید در یک کشور 70 میلیونی 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم این اتفاق شدنی است و ما باید به عظمت این کار توجه کنیم و همه تلاش و کوشش خود را برای تحقق این امر به‌کار ببندیم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تربیت جوانان قرآنی را در راستای مدیریت کشور مؤثر دانست و گفت: جوان 20 ساله ما اگر حافظ قرآن شد و در علم هم به موفقیت رسید می‌تواند یک مدیر قرآنی مؤمن باشد و مسیر پیاده کردن قرآن را سرعت ببخشد. پس برای حفظ  قرآن بهتر است کار از کودکی، نوجوانی و جوانی آغاز شود هرچند که می‌توان در همه سنین کار حفظ را انجام داد.

به گزارش فارس در این مراسم از 114 نفر از برگزیدگان دومین دوره جشنواره الحافظون تجلیل شد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول