اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قربانی در دومین سالگرد تأسیس سازمان قرآن و عترت بسیج محمد رسول‌الله

دومین یادواره شهدای قرآنی ۹ دی‌ماه برگزار می‌شود

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به شناسایی و معرفی شهدای قرآنی، از برگزاری دومین یادواره سوره‌های سرخ با عنوان شهدای قرآنی، پرچمداران بصیرت در روز ۹ دی‌ماه سال جاری خبر داد.

دومین یادواره شهدای قرآنی ۹ دی‌ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مراسم دومین سالگرد تأسیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ امروز پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه تهران بزرگ و رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول‌الله(ص) برگزار شد.

رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به وجود خلأ معنوی و قرآنی در تهران اظهار داشت: دو سال گذشته یعنی 22 آبان سال 1391 با توجه به خلأهای موجود معنوی و قرآنی در سطح تهران با وجود نهادها و سازمان‌های بسیاری که در عرصه های مختلف قرآنی فعالیت می‌کردند احساس شد که بسیج و سپاه هم باید وارد عرصه شده تا قدم‌های مؤثری در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی برداشته شود. بر همین اساس، با همکاری مسئولان مختلف سپاه تهران به ویژه سردار کاظمینی، سازمان قرآن و عترت بسیج محمد رسول‌الله فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در نقطه ابتدایی فعالیت‌های قرآنی بسیجیان هستیم، ادامه داد: با روحیه بسیجی توانستیم گام‌هایی برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت در تهران برداریم، اما معتقدیم با همت مسئولان سپاه و بسیج می‌توان قدم‌های بلندتری برداشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون تنها 5 درصد از ظرفیت و استعداد بسیجیان شکوفا شده اما با این وجود سازمان قرآن و عترت در بین نهادهای قرآنی زبانزد است، ادامه داد: به لطف الهی هم‌اکنون سازمان قرآن و عترت بسیج محمد رسول‌الله یکی از نهادهای عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی شده که این امر نشانگر فعالیت‌های مؤثر این سازمان برای ترویج فرهنگ قرآنی است.

*دومین یادواره شهدای قرآنی 9 دی‌ماه برگزار می‌شود

قربانی با اشاره به اینکه شناسایی و معرفی خانواده‌های قرآنی یکی از مهمترین اقدامات ما است، گفت: سال گذشته نخستین یادواره سوره‌های سرخ را برگزار کردیم و هم‌اکنون نیز با شناسایی خانواده‌های شهدای قرآنی می‌خواهیم دومین دوره این یادواره را با عنوان «شهدای قرآنی پرچمدار بصیرت» را در روز 9 دی‌ماه برگزار کنیم.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) با بیان اینکه توانمندی‌های نیروهای بسیج و انس آنها با قرآن در سطح مطلوبی نیست، ادامه داد: وضعیت قرآنی بسیجیان در حد انتظار نیست، به همین جهت ما طرح ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی در شهر تهران را اجرایی کردیم.

وی با اشاره به رویکرد قرآنی مقام معظم رهبری گفت: فعالیت‌های ما در راستای تحقق مطالبات و رویکردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های قرآنی است، به همین دلیل راهبردی کردن فعالیت‌های قرآنی، روش‌های انس با قرآن، راهکارهای تحقق سبک زندگی قرآنی و نهضت قرآن‌آموزی را در سازمان قرآن و عترت بسیج محمد رسول‌الله پیاده کردیم تا از این طریق با همت فعالان قرآنی و بسیجیان بتوانیم به مطالبه رهبری جامه‌عمل بپوشانیم.

قربانی با بیان اینکه مهمترین راه هدایت بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی است، گفت: ما با همت بسیجیان، شجره طیبه را استوار می‌کنیم تا در تمامی شرایط حتی تحریم و عدم پشتیبانی در پناه قرآن به نتایج قابل‌قبولی دست یابیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول