اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعتراض مردم «سائوپائولو» به انتخاب مجدد «روسف» در انتخابات برزیل+تصاویر

مردم ایالت «سائوپائولو» با برگزاری تظاهراتی اعتراض خود را نسبت به انتخاب مجدد «روسف» رئیس‌جمهور این کشور نشان دادند.

اعتراض مردم «سائوپائولو» به انتخاب مجدد «روسف» در انتخابات برزیل+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «اینفوبائه»، دست کم 3 هزار نفر در «سائوپائولو» ایالت جنوبی برزیل طی تظاهراتی اعتراض خود را نسبت به نتیجه انتخابات اخیر این کشور ابراز کردند و خواستار کناره‌گیری «دیلما روسف» رئیس جمهور منتخب این کشور در 26 اکتبر (4 آبان 93) شدند.

معترضین پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهای روی آنها، شفافیت انتخابات اخیر را مورد سوال قرار می‌داد و از سیاست‌های دولت انتقاد می‌کرد؛ تظاهرکنندگان «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق و عضو حزب کارگران برزیل را نیز به فساد و دزدی متهم ‌کردند.

«مارلون لائوبه» اقتصاددان 31 ساله که ادعا می‌کند از اینکه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر تقلب رخ داده مطمئن است، تصریح کرد: «روسف» کشور را بدهکار کرد و اقتصاد را به سوی بحران سوق داد، و من به همین علت در این اعتراض شرکت کرده‌ام.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم «روسف» به دادگاه احضار شود، ما اینجا هستیم که عدم تمایل خود را نسبت به حضور حزب کارگران در دولت نشان دهیم؛ وی همچنین تاکید کرد: ما می‌خواهیم آنها بروند و از قدرت کناره‌گیری کنند.

طی هفته اخیر اپوزیسیون این کشور یعنی حزب سوسیال دموکراسی برزیل که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد، دادخواستی به دیوان عالی انتخابات این کشور فرستاد تا صحت و سلامت روند انتخابات را ارزیابی کند.

طبق گزارش رسانه‌های محلی اعتراضات و تظاهرات علیه دولت «دیلما روسف» با شدت کمتری در شهرهای دیگر چون «کوریتیبا» واقع در جنوب برزیل و همچنین شهر آمازونی «مانائوس» برگزار شد.

به گزارش فارس، «دیلما روسف» رئیس جمهور فعلی برزیل، با اختصاص 51.48 درصد از مجموع آرا به خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بار دیگر به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد تا در دوره 2015 تا 2019 بر این مسند تکیه زند؛ در مقابل، «آئسیو نوس» رقیب وی و نامزد انتخاباتی حزب سوسیال دموکراسی برزیل با کسب 48.52 درصد از آرا از صحنه رقابت حذف شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول