اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر کشور

اپوزیسیون برزیل علیه سیاست‌های «روسف» اعتراض کرد+تصاویر

بسیاری از شهرهای برزیل صحنه اعتراضات حزب راست و اپوزیسیون نسبت به سیاست‌های رئیس‌جمهور و دولت این کشور بود.

اپوزیسیون برزیل علیه سیاست‌های «روسف» اعتراض کرد+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌کومرسیو»، گروه‌های حزب راست و اپوزیسیون برزیل روز شنبه در بسیاری از شهرهای این کشور علیه سیاست‌های دولت و در اعتراض به چشم پوشی از موارد فسادی همچون مورد شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» تظاهرات برپا کردند.

در «سائو پائولو» واقع در جنوب شرقی برزیل، فراخوان برگزاری تظاهرات از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام شد و طبق گزارش پلیس نظامی حدود 10 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند که طبق مطالباتشان به 2 دسته تقسیم شدند؛ گروهی که خواستار مداخله نظامی برای گرفتن قدرت از حزب کارگران که در دولت حاکم می‌باشد بودند و گروهی که موافق حفظ دموکراسی بودند.

با این وجود، امری که این 2 دسته را با یکدیگر متحد می‌کرد شعار «حزب کارگران بیرون بروید» و درخواست مجازات افراد دخیل در اقدامات فسادی بود.

«تونی کابرِرا» یکی از افراد سازمان‌دهنده اعتراضات تصریح کرد: من می‌دانم که دیکتاتوری چیست و نمی‌خواهم هیچ‌گاه این امر در برزیل اتفاق بیفتد؛ ما یک جنبش دموکراتیک هستیم و می‌خواهیم این مسئله را روشن کنیم که ما موافق دموکراسی هستیم.

در «ریودوژانیرو» واقع در جنوب شرقی برزیل نیز دست کم 100 نفر به رهبری «خائیر بولسونارو» نماینده حزب راست افراطی این کشور در یکی از خیابان‌های مرکزی تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی علیه حزب کارگران، این حزب را مسئول رسوایی شرکت «پتروبراس» دانستند.

معترضین روی پلاکاردهایی که با خود حمل می‌کردند، پیام‌هایی برای درخواست عزل «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل، بر ضد «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور سابق این کشور و همچنین اعلام امکان وجود تقلب در انتخابات اخیر نوشته بودند.

در «برازیلیا» پایتخت این کشور آمریکای جنوبی نیز در حدود 800 نفر در مقابل کنگره ملی جمع شدند و از دولت خواستند افرادی که در پول‌شویی و اقدامات فسادی در شرکت بزرگ «پتروبراس» نقش داشتند را مجازات کند.

تظاهرکنندگان با فریادها و پلاکاردهایی حاوی شعارهایی چون «مداخله کلاهبرداری نیست»، «حزب کارگران بیرون بروید» و «عدالت سیاسی می‌خواهیم» خواستار برکناری «دیلما روسف» از ریاست جمهوری شدند.

این اعتراضات در پی تجمع و بسیج 15 هزار نفری حامیان و طرفداران «روسف» در روز پنجشنبه به وقوع پیوست؛ هدف حامیان وی از این اقدام  پاسخ به ادعاهای برخی از بخش‌های اپوزیسیون بود که علاوه بر نادیده گرفتن فعالیت‌های رئیس‌جمهور سعی دارند دولت وی را نامشروع جلوه دهند.

در 26 اکتبر سال جاری (4 آبان 93)، «روسف» با شرکت در دور دوم انتخابات و اختصاص 51.63 درصد از آرا به خود بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور برزیل انتخاب شد؛ «آئسیو نوس» رقیب وی و نامزد حزب سوسیال دموکرات این کشور نیز 48.37 درصد از آرا را کسب کرد و به این ترتیب از میدان رقابت کنار رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول