اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بازنده انتخابات برزیل شرکت نفت « پتروبراس» را به فساد اداری متهم کرد

سناتور و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری برزیل بار دیگر شرکت نفتی « پتروبراس» را به فساد اداری متهم کرد.

بازنده انتخابات برزیل شرکت نفت « پتروبراس» را به فساد اداری متهم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «برزیل پست»، «آئسیو نوس» سناتور و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری برزیل و همچنین رهبر حزب سوسیال ـ دموکراتیک این کشور طی سخنرانی در جمعی از اعضای حزب خود ضمن انتقاد از روند مدیریتی شرکت نفتی «پتروبراس» اعلام کرد که این شرکت دولتی در حال حاضر بر پایه فساد اداره می‌شود.

«نوس» که در طول سخنانش از بی‌اهمیتی دولت فعلی برزیل به اتهامات وارد شده به این شرکت به شدت انتقاد می‌کرد، اعلام کرد که حزب سوسیال ـ دموکراتیک در تلاش است با جمع‌آوری امکانات لازم، مجوز رسمی تشکیل یک کمیته تحقیقاتی ویژه برای این مسئله را دریافت کرده و از ماه فوریه سال آینده اقدامات لازم برای پرده‌برداری از تمامی ابهامات موجود در این پرونده را آغاز نماید.

بر اساس اخبار منتشر شده ماه گذشته روزنامه «فول‌ها» در سائوپائولو چندی پیش «پائولو روبرتو کوستا» رئیس شرکت نفتی «پتروبراس» از سال 2004 تا 2012 اعلام کرده بود که «سرخیو گه‌ررا» رئیس سابق حزب سوسیال ـ دموکراتیک برزیل نیز برای ایجاد یک کمیته تحقیقاتی و بررسی عملکرد این شرکت رشوه‌ای را دریافت کرده بود.

انتقادات «نوس» از دولت «دیلما روسف» رئیس جمهور فعلی برزیل در خصوص این پرونده زمانی اعلام شد که پلیس این کشور چند روز قبل «رناتو دوکه» مدیر سابق خدمات مهندسی شرکت نفتی پتروبراس را به همراه 60 نفر دیگر به اتهام پولشویی و رشوه‌گیری در این شرکت دستگیر کرده و به پای میز محاکمه فرستاد.

دستگیری افراد ذکر شده بخشی از برنامه جدید دولت «روسف» با هدف برچیده شدن باندهای پول‌شویی و هرگونه فساد در کشور در دور دوم ریاست جمهوری‌اش به شمار می‌رود.

«دیلما روسف» در طول یکی از سخنرانی‌های خود در 16 اکتبر اعلام کرده بود که هدف اصلی دولت وی در دور دوم ریاست جمهوری مبارزه با فساد و رشوه‌خواری در کشور می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول