اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هشدار رئیس جمهور اکوادور درباره طرح‌های مخربانه اپوزیسیون

رئیس جمهور اکوادور نسبت به طرح‌های مخربانه اپوزیسیون هشدار داد و اعلام کرد: اقداماتی که اخیرا در این کشور در حال وقوع است همانند برنامه‌های بی‌ثبات‌ کننده برزیل در گذشته می‌باشد.

هشدار رئیس جمهور اکوادور درباره طرح‌های مخربانه اپوزیسیون

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: اپوزیسیون در حال طرح‌ریزی اقداماتی برای ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در اکوادور است و این اقدامات همانند برنامه‌هایی است که مخالفان دولت «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل برای ایجاد اغتشاش و نا‌آرامی در آن کشور انجام داده‌اند.

«کوره‌آ» در صفحه شخصی خود در توئیتر گفت: اقداماتی که توسط گروه‌های بورژوازی در حال شکل‌گیری است در تلاش برای نابودی انقلاب مردمی اکوادور است.

گروه اپوزیسیون اکوادور برای برگزاری تظاهراتی در 19 نوامبر (28 آبان ) فراخوانی داده که توسط تمام رسانه‌های محافظه‌کار این کشور حمایت شده است.

طرفداران حزب «آلیانزا پائیس» (حزب موافق دولت اکوادور) نیز که در حال شکل دهی یک راهپیمایی به مناسبت کشتار کارگران در شهر گوایاکیل ( در ساحل غرب اکوادور) در 15 نوامبر سال 1922 ( 23 آبان 1301) می‌باشند، نسبت به فراخوان گروه اپوزیسیون اعلام کردند: ما همواره با برنامه‌های بی‌ثبات کننده گروه اپوزیسیون به مبارزه خواهیم پرداخت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تظاهراتی که در ماه سپتامبر توسط گروه اپوزیسیون در کیتو ( پایتخت اکوادور) شکل گرفت پس از تلاش این گروه برای ورود به منطقه‌ای که هزاران تن از طرفداران دولتی اکوادور نیز تجمع کرده بودند به خشونت کشیده شد و در اثر آن ده‌ها تن از افسران پلیس اکوادور مجروح شدند و به اموال عمومی و خصوصی خساراتی وارد آمد.

به گزارش فارس، در سال گذشته خبرگزاری «آندس» اکوادور گزارش داد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای قتل «کوره‌آ» و اجرای برنامه‌های بی‌ثبات‌سازی در اقدامی تلافی‌جویانه برای حذف یک پایگاه نظامی آمریکا از اکوادور در سال 2009 و همچنین تصمیم این کشور برای اعطای پناهندگی به «جولیان آسانژ» مؤسس سایت ویکی‌لیکس می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول