اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حجت‌الاسلام علی پروانه در گفت‌وگو با فارس:

قبولی نیمی از شرکت‌کنندگان آزمون قرآن و عترت ارشاد/ ضعف افراد در رشته تدبر در قرآن

مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به قبولی نیمی از شرکت‌کنندگان آزمون قرآن و عترت، از ضعف افراد در رشته تدبر در قرآن خبر داد و گفت: تعداد نهایی پذیرفته‌شدگان پس از بررسی اعتراض‌ها 20 آبان‌ماه اعلام می‌شود.

قبولی نیمی از شرکت‌کنندگان آزمون قرآن و عترت ارشاد/ ضعف افراد در رشته تدبر در قرآن

حجت‌الاسلام «علی پروانه» مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به تعداد پذیرفته‌شدگان دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد، اظهار داشت: در این آزمون 62 هزار و 914 نفر ثبت‌نام کردند که نیمی از آنها موفق به کسب حد نصاب نمره شدند.

ضعف شرکت‌کنندگان در رشته تدبر در قرآن

وی ادامه داد: دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت وزارت ارشاد در چهار رشته برگزار شد که در رشته‌های حفظ 45 درصد، مفاهیم قرآن 60 درصد، تدبر در قرآن 30 درصد و مفاهیم نهج‌البلاغه 63 درصد از شرکت‌کنندگان حد نصاب نمره را کسب کردند.

حجت‌الاسلام پروانه درباره استان‌هایی که بیشترین شرکت‌کننده را در آزمون قرآن و عترت ارشاد داشتند، گفت: استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و یزد بیشترین شرکت‌کننده و همچنین استان‌های زنجان، البرز، آذربایجان شرقی، اصفهان و قم نیز بالاترین درصد قبولی در این آزمون را داشتند.

رضایتمندی 80 درصدی شرکت‌کنندگان از روند برگزاری آزمون

مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رضایت‌مندی متقاضیان از روند برگزاری آزمون قرآن و عترت، تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی مکتوبی که در روز آزمون همراه با پاسخنامه در بین متقاضیان توزیع شد 56 درصد شرکت‌کنندگان روند برگزاری آزمون را بسیار خوب، 29 درصد خوب، 10 درصد متوسط و 5 درصد ضعیف ارزیابی کردند.

حجت‌السلام پروانه افزود: سؤالات این دوره از آزمون قرآن و عترت ارشاد به خوبی طبقه‌بندی شده بود به طوری که 80 درصد حاضران در جلسه این سؤالات را بسیاری خوب، 15 درصد خوب، 3 درصد متوسط و 2 درصد ضعیف ارزیابی کردند.

نتایج اعتراض‌‌ها 20 آبان‌ماه اعلام می‌شود

وی با اشاره به زمان صدور گواهینامه برای افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره را شده‌اند، خاطر نشان کرد: نتایج این آزمون اوایل آبان‌ماه اعلام شد اما با توجه به فرصت اعتراضی که به شرکت‌کنندگان داده شده بود تعداد پذیرفته‌شدگان نهایی در این آزمون پس از بررسی اعتراض‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نتایج اعتراض‌ها بیستم آبان‌ماه اعلام می‌شود، گفت: حدود دو هفته پس از اعلام نتایج اعتراض‌ها روند صدور گواهینامه پذیرفته‌شدگان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول