اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رهبر اپوزیسیون برزیل با درخواست برکناری «روسف» مخالفت کرد

کاندیدای ریاست جمهوری حزب سوسیال دموکراسی در انتخابات و رهبر اپوزیسیون برزیل با درخواست تظاهرکنندگان برای برکناری رئیس جمهور منتخب این کشور مخالفت کرد.

رهبر اپوزیسیون برزیل با درخواست برکناری «روسف» مخالفت کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری برزیل، «آئسیو نوس» نامزد سابق حزب سوسیال دموکراسی برزیل در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به طور قاطعانه مخالفت خود را با درخواست‌ها پیرامون برکناری «دیلما روسف» رئیس جمهور منتخب برزیل و بازسازی یک رژیم نظامی در این کشور اعلام کرد.

«نوس» در این خصوص خاطرنشان کرد: من به شدت تظاهراتی که خواستار بازگشت نظامیان به کشور می‌باشد را رد می‌کنم و این اقدام نوعی سوءاستفاده از حس آزادی موجود در جامعه است؛ هیچ اقدام خاصی در راستای درخواست برکناری «روسف» مطرح نشده است.

وی به تظاهراتی که شنبه گذشته در «سائوپائولو» شهری در جنوب شرقی برزیل علیه انتخاب مجدد «دیلما روسف» برگزار شد اشاره کرد؛ طی راهپیمایی مذکور تظاهرکنندگان شفافیت انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور را مورد سوال قرار دادند و از سیاست‌های رئیس جمهور و نماینده حزب کارگران انتقاد کردند و حتی خواستار دخالت نظامی شدند.

با وجود اینکه «نوس» پیشتر متعهد شده بود که اپوزیسیونی سخت و دائمی را رهبری کند، مسئله ارتباط بین حزب سیاسی وی با چنین اقداماتی را رد و تصریح کرد: من کودتاگر نیستم.

علاوه بر این، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری و رقیب اصلی رئیس جمهور منتخب برزیل که اولین شخصی بود که به «روسف» برای پیروزی در میدان انتخابات تبریک گفت، درخواست تشکل سیاسی خود را مبنی بر ارزیابی و بررسی روند انتخابات اخیر اقدامی طبیعی دانست.

از سویی دیگر، برخی از گروه‌های مخالف در سایت‌ اینترنتی کاخ سفید درخواستی را مطرح کردند و خواستار دخالت آمریکا علیه گسترش نظام بولیواری ایجاد شده توسط مدیریت «روسف» در برزیل شدند.

به گزارش فارس، «دیلما روسف» رئیس جمهور کنونی برزیل در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با کسب 51.48 درصد از آرا بار دیگر و برای دوره 2015 تا 2019 رئیس جمهور برزیل شد؛ «آئسیو نوس» رقیب وی نیز با کسب 48.52 درصد از آرا از میدان رقابت حذف شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول