اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سرمایه‌گذاری گسترده سازمان سیا و موسسه یوسیاد برای شکست روسف و انقلاب رنگین در برزیل

برزیل تحت فشار سازمان جاسوسی سیا/ موسسه یوسیاد در تلاش برای ضربه به روسف

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی طی مطلبی به فعالیت‌های گسترده سازمان سیا در وقوع انقلاب رنگین در برزیل و ضربه به رئیس جمهور کنونی این کشور اشاره کرد.

برزیل تحت فشار سازمان جاسوسی سیا/ موسسه یوسیاد در تلاش برای ضربه به روسف

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه آمریکایی «وترنز نیوز» اخیرا طی تحلیلی درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری برزیل نوشت: موسسات مردم نهاد همچون «یوسیاد» با اعضای خود در تماس مدام با سفارتخانه آمریکا و واحد مشاوره‌ای آن در برزیل هستند.

بر اساس این گزارش، بخش اطلاعاتی این موسسات مردم نهاد در فعالیت برای از اعتبار انداختن مشروعیت دولت «دیلما روسف»رییس جمهور کنونی برزیل برآمده و دروغ پراکنی درباره بی‌کفایتی روسف در این کشور به هر وسیله‌ای مشاهده می‌شود.

  اخیرا  2هزار فعال سیاسی ، اندیشمند و هنرمند برزیلی  بیانیه‌ای را مبنی بر خصمانه بودن اعمال آمریکا به هدف ممانعت از پیروزی دیلما روسف و پیروزی وی در انتخابات امضا کردند.

این گزارش می‌افزاید،«آیسیو نوس» رقیب انتخاباتی خانم روسف تحت تاثیر مستقیم آمریکا قرار دارد و ابزار دست واشنگتن می‌باشد. در همین رابطه آمریکا هرچه در توان دارد بکار می‌برد تا نامزد انتخاباتی مورد علاقه خود برنده شوند.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: منابع اطلاعاتی و تبلیغاتی سیا همگی در حمایت از نوس هستند و سناریوی وقوع انقلاب رنگی در برزیل محتمل است.

گفتنی است، با وجود تقلاهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و موسسات مردم نهاد بر اساس نتایج به دست آمده دیلما روسف با کسب 41.59 درصد و آیسیو نوس با کسب 33.55 درصد از آرا، 2 نامزد برگزیده در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل معرفی شدند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن میزان آرا این رقابت به دور دوم کشیده شد.

طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام شده پیرامون احتمال پیروزی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برزیل، روسف با کسب 6 تا 8 درصد رای بیشتر نسبت به رقیب خود نوس در دور دوم انتخابات پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول