اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حزب کارگران برزیل فراخوان کودتایی نظامی علیه «روسف» را محکوم کرد

صفحه اجتماعی ارتش برزیل پیام‌هایی از سوی حزب کارگران برزیل دریافت کرد که فراخوان کودتایی نظامی علیه روسف را محکوم کردند.

حزب کارگران برزیل فراخوان کودتایی نظامی علیه «روسف» را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، ارتش برزیل در صفحه اجتماعی خود در فیس بوک صدها پیغام را که در آن حزب کارگران برزیل فراخوان کودتایی نظامی علیه دولت «دیلما روسف» رئیس جمهور این کشور را محکوم کرده بودند، دریافت کرد.

حزب کارگران معتقدند این گونه اقدامات، تهدیدی برای حکومت تازه شکل گرفته روسف به شمار می‌رود و در وب سایت شخصی خود این فراخوان را محکوم کردند؛ آن‌ها همچنین اعلام کردند این اعمال و رفتار از سوی طرفداران «آئسیو نوس» نامزد سابق ریاست جمهوری برزیل از حزب محافظه‌کار شکل می‌گیرد.

در میان پیام‌های مکرری که در صفحه‌های اجتماعی آمده این عبارات بیشتر دیده می‌شود: ما به شما نیاز داریم، یاریمان کنید، از دست کمونیست‌ها نجاتمان دهید و می‌خواهیم قدرت را در دست داشته باشیم.

بر اساس اعلام صفحه رسمی حزب کارگران «روسف»، تحریک افراد به ایجاد کودتا علیه دولت جرم محسوب می‌شود و طبق ماده قانونی 7170 از آیین نامه شماره 193 قانون اساسی برزیل، اقداماتی که در جهت تهدید علیه امنیت ملی، نظم عمومی و اجتماعی، تظاهرات بر علیه نماینده فعلی و حکومت دموکراتیک انجام گیرد جرم تلقی شده و بر طبق قانون با مجرمان برخورد خواهد شد.

به گزارش فارس، در سال 1964 میلادی (1342) با حمایت دولت آمریکا کودتایی علیه «خوآو گولارت» رئیس جمهور وقت برزیل صورت گرفت؛ پس از این کودتا دوران دیکتاتوری نظامی در برزیل آغاز شد و تا سال 1985 (1363) و انتخاب «تانکردو نوس» به عنوان رئیس جمهور ادامه داشت.

کودتای فوق تأثیرات مخربی روی جنبش‌های کارگری گذاشت، اما با وجود سرکوب طبقه کارگر جنبش‌های جدیدی در برزیل شکل گرفتند که خواستار برقراری عدالت در جامعه بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول