اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه به دور دوم کشیده شد

بنا به اعلام دیوان عالی انتخاباتی اروگوئه «تاباره باسکز» و «لوئیس لاکایه پو» 2 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور با برخورداری از بیشترین میزان آرای کسب شده بار دیگر در 30 نوامبر به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه به دور دوم کشیده شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، بر اساس گزارش دیوان عالی انتخاباتی اروگوئه «تاباره باسکز» نماینده حزب «جبهه گسترده» با برخورداری از 46درصد از آراء و «لوئیس لاکایه پو» نماینده حزب «ملی» با داشتن 31 درصد از آراء کسب شده در 30 نوامبر (9آذر) مجددا به رقابت خواهند پرداخت.

دیوان عالی در این رابطه اعلام کرده که نتایج رسمی انتخابات به دلیل عدم کسب آرای کافی از سوی هیچ یک از نامزدها به دور دوم کشیده شده است.

طبق آمار منتشر شده در وب سایت رسمی این دیوان «باسکز» موفق به کسب 64 هزار 535 رأی و «لاکایه» نیز موفق به اخذ 61 هزار و 41 رأی از بین 165 هزارو 168رأی شده‌اند.

بر اساس گزارشات موجود «پدرو بوردابری» نماینده حزب سرخ نیز با کسب 25 هزار و 85 رأی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

نتایج به دست آمده در این دور از انتخابات دقیقا مطابق با پیش‌بینی‌های انجام شده در روزهای گذشته است.

همانطور که انتظار می‌رفت «باسکز» رئیس جمهور سابق اروگوئه و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور با کسب بیشترین رأی در جایگاه نخست این مرحله قرار گرفته است.

در دور دوم «باسکز» با «لاکایه» نماینده حزب «ملی» رقابت می‌کند, کسی که در این مرحله نیز از حمایت کاندیدای سوم یعنی «بوردابری» (با کسب از 13 درصد آراء) برخوردار است.

به گزارش فارس، روز یکشنبه 26 اکتبر (4آبان) نزدیک به 2میلیون نفر از مردم واجد شرایط اروگوئه برای حضور در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور، معاون، 99 نماینده و 30 سناتور به پای صندوق‌های رأی رفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول