اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پایان فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برزیل

نامزدهای انتخاباتی حزب کارگران و حزب سوسیال دموکراسی برزیل در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به فعالیت ستادهای تبلیغاتی خود پایان دادند.

پایان فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برزیل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دیلما روسف» نامزد حزب کارگران و «آئسیو نوس» رقیب وی و نامزد حزب سوسیال دموکراسی این کشور کمپین‌های تبلیغات انتخاباتی خود را برای شرکت در دور دوم انتخابات بستند.

پیش از اینکه کمپین‌های انتخاباتی به کار خود پایان دهند، نظرسنجی‌های انتخاباتی موسسه «دیتافولها» پیروزی نامزد حزب کارگران را با کسب 52 درصد از آرا نشان داد و در مقابل «نوس» با اختصاص 48 درصد از آرا به خود در جایگاه دوم قرار گرفت؛ این در حالی است که موسسه نظرسنجی «ایبوپ» نیز میزان آرای رئیس جمهور کنونی برزیل را 53 درصد و رقیب وی را 47 درصد ثبت کرده است. 

پس از اولین دور انتخابات که در تاریخ 5 اکتبر (13 مهر 93) برگزار شد، نامزدهای منتخب برای شرکت در دور دوم انتخابات کمپین‌های تبلیغاتی خود را آغاز و طرفداران خود را برای شرکت در این رقابت ملی که قرار است امروز برگزار شود فراخواندند تا به طور قطعی رئیس جمهور برگزیده خود را انتخاب کنند.

کمپین حزب کارگران برزیل

در تاریخ 18 اکتبر (26 مهر 93) هر 2 نامزد انتخاباتی تبلیغات خود را شدت بخشیدند؛ «دیلما روسف» به برخی از ایالت‌ها سفر کرد و حضور پررنگی در شبکه اجتماعی توییتر داشت.

سه‌شنبه هفته گذشته «روسف» به ایالت «پرنامبوکو» واقع در شمال شرقی برزیل سفر و اعلام کرد که حزب سوسیال دموکراسی این کشور فقط نمایندگی ثروتمندان را بر عهده دارد و منافع یک سوم از جمعیت را در نظر می‌گیرد، بنابراین در راستای کسب دستاوردهای حزبی عمل خواهد کرد نه برای منفعت‌رسانی به ملت.

رئیس جمهور برزیل همچنین از طریق توییتر تصریح کرد که در انتخابات ریاست جمهوری 26 اکتبر (4 آبان) 2 پروژه با هم رویارو خواهند شد؛ پروژه حزب سوسیال دموکراسی در راستای نیل به منافع خود و بر خلاف منافع تمام برزیلی‌ها خواهد بود.

وی اطمینان داد که در صورت پیروزی در میدان رقابت انتخاباتی طرح اجتماعی «خانه من، زندگی من» را ادامه خواهد داد که تاکنون به بیش از یک میلیون خانواده برزیلی یعنی تقریبا 7 میلیون از شهروندان مسکن داده است.

«دیلما روسف» روز گذشته نیز در آخرین کمپین انتخاباتی خود که در «پورتو آلگره» برگزار شد شرکت کرد؛ وی در آنجا به همراه «تارسو خنرو» فرماندار «ریوگرانده دوسول» از مرکز شهر و از میان سیل طرفداران خود عبور کرد.

رئیس جمهور فعلی برزیل از این فرصت برای انتقاد از سیاست خارجه تعریف شده توسط «نوس» و اظهارات مجله «بیخا» که جمعه گذشته اتهاماتی به وی زده بود استفاده کرد.

نامزد حزب کارگران برزیل به مردم وعده داد که درآمدها، سطح بهداشت و سلامت، کیفیت آموزش و پرورش و جایگاه‌های شغلی را افزایش دهد و برابری اجتماعی بیشتری در کشور حاکم کند؛ علاوه بر این، از طرفداران و حامیان خود درخواست کرد که همانند 4 سال گذشته اتحاد خود را حفظ کنند.

«روسف» پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی نیز از مردم برزیل خواست که در روز انتخابات حضور پررنگی داشته باشند و در ادامه افزود: این انتخابات اساسا دموکراتیک می‌باشد، هر مرد یک رای و هر زن نیز یک رای؛ این بدین معنی است که افراد در برابر صندوق‌های انتخاباتی دارای قدرتی یکسان هستند، من از مردم متواضع می‌خواهم که بیایند پای صندوق‌ها و رای بدهند زیرا آنان نیز مانند تمام مردم برزیل این قدرت را دارند؛ تمام مردم از فقیر تا غنی قدرت یکسانی دارند.

کمپین حزب سوسیال دموکراسی

«آئسیو نوس» طی کمپین انتخاباتی، سخنرانی خود را روی مطالبات داخلی متمرکز ساخت و متعهد شد که در صورت پیروزی در انتخابات در خصوص بدهی ایالت‌ها به ایالت فدرال مذاکره را از سر خواهد گرفت تا به این ترتیب سرمایه‌ها را در زیرساخت‌ها و حوزه اجتماعی به کار گیرد.

نامزد حزب سوسیال دموکراسی برزیل روز گذشته کمپین تبلیغاتی خود را با دیدار از محله «سائو خوآئو دلری» و آرامگاه پدربزرگش «تانکردو نوس» به پایان رساند؛ پدربزرگ وی اولین رئیس جمهور مردمی منتخب پس از 21 سال دیکتاتوری نظامی بود که در سال 1985 میلادی (1363 هجری شمسی) قبل از رسیدن به مقام ریاست جمهور از دنیا رفت.

وی طی نشستی خبری در «پورتو آلگرده» مرکز ایالت جنوبی «ریوگرانده دوسول» خاطرنشان کرد: فوریتی ضروری برای مذاکره در خصوص بدهی ایالت‌ها وجود دارد و من در این مورد کاملا آرامش خود را حفظ می‌کنم زیرا پیش از این نیز فرماندار بوده‌ام.

حزب سوسیال دموکراسی برزیل نیز برای حمایت از نامزد انتخاباتی خود و دعوت مردم به رای، در شبکه اجتماعی توییتر حضور فعالی داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول